Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR AYYILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ALİ DEĞİRMENDERELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin lisans düzeyinde sahip olduğu Türk Vergi Sistemine ait mevcut bilgilerin yorum güçleriyle birleştirilerek hem pratik hem de teorik düzeyde bilimsel alt yapıyı oluşturmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Türk Vergi Sistemini açıklamak ve vergilerin hukuki yapısını analiz etmektir.
|
1- |
Türk Vergi Sisteminde Gelir Üzerinden Alınan Vergiler, Gelir Vergisi Türleri ve Tarihsel Gelişim Süreci
|
2- |
Gelirin Tanımı, Unsurları ve Vergilendirilmesi
|
3- |
Ticari Kazançların Vergilendirilmesi
|
4- |
Zirai Kazançların Vergilendirilmesi, Serbest Meslek Kazançlarının Vergilendirilmesi
|
5- |
Ücretlerin, Gayrimenkul Sermeye İratlarının Vergilendirilmesi
|
6- |
Menkul Sermaye İratlarının ve Diğer Kazanç ve İratların Vergilendirilmesi
|
7- |
Gelirin Toplanması, Beyanı ve Vergi Tevkifatı
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kurumlar Vergisi
|
10- |
Tüketim Üzerinden Alınan Vergiler, Katma Değer Vergisi
|
11- |
Özel Tüketim Vergisi, Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi, Özel İletişim Vergisi, Şans Oyunları Vergisi, Damga Vergisi, Harçlar
|
12- |
Servet Üzerinden Alınan Vergiler; Emlak Vergisi
|
13- |
Motorlu Taşıtlar Vergisi, Veraset ve İntikal Vergisi
|
14- |
Türk Vergi Sisteminin Tüm Vergiler Açısından Sorunları ve Çözüm Önerileri Açısından Analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk Vergi Sisteminde yer alan vergiler hakkında bilgi sahibidir.
|
2- |
Vergi Kanunları çerçevesinde vergilendirme işlemlerini açıklayıp, işlemleri yürütebilir.
|
3- |
Vergilendirme işlemlerine ilişkin uygulama sonuçlarını değerlendirerek, yeni öneriler geliştirebilir.
|
4- |
Kurum kazancı ile şahsi gelir arasındaki farkı kavrayabilir. Ayrıca, vergiye tabi harcamalar ve servet unsurlarını tanımlayabilir, özelliklerini ayırt edebilir.
|
5- |
Katma Değer Vergisinin temel kavramları ve vergilendirme usulünü açıklayabilir.
|
6- |
Özel Tüketim Vergisinin kapsamı ve işleyişini değerlendirebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doğan Şenyüz, Mehmet Yüce, Adnan Gerçek, Türk Vergi Sistemi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nurettin Bilici, Türk Vergi Sistemi, Seçkin Yayınları, Ankara, 2013. www.gib.gov.tr
|
|