Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü düzey İTS 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Sebahattin Samur, Prof. Dr. Şefaettin Severcan, Yard.doç. Funda Acar, Yard.Doç. Kadir Kan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencinin yüksek lisans tez önerisinde elde etmiş olduğu deneyimleri ve teorik bilgileri tez çalışmasında uygulamasıdır.
Dersin tanımı Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılması

Dersin içeriği
1- Tezin içeriğinde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak.
2- Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
3- Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
4- Tezin yöntem kısmının yazılması
5- Tezin yöntem kısmının yazılması
6- Tezin kaynak taramasının yapılması
7- Tezin Kaynak Taramasının yapılması
8- Tezin kaynak taramasının yapılması
9- Kaynak Taramasından elde edilen verilerin analizi
10- Kaynak Taramasından elde edilen verilerin analizi
11- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
12- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
13- Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
14- Araştırmada elde edilen tüm verilerin de bulunduğu raporun tamamlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konuyla ilgili literatürü yazar.
2- Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar.
3- Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar.
4- Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir.
5- Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayarak uygular.
6- Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2- Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3- Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7- Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Danışmanı ile öğrencinin belirleyeceği her türlü kitap,dergi ,Makale
Yardımcı Kaynaklar İnternet,Alanı ile ilgili her türlü veri tabanı

Ders ile ilgili dosyalar