Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Üçüncü düzey |
İTS 712 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Sebahattin Samur, Prof. Dr. Şefaettin Severcan, Yard.doç. Funda Acar, Yard.Doç. Kadir Kan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin yüksek lisans tez önerisinde elde etmiş olduğu deneyimleri ve teorik bilgileri tez çalışmasında uygulamasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek lisans tez önerisinde çalışmasında yapılmış olan hazırlıkların uygulamaya konularak, tezin bahsedilen tüm yönleriyle raporlaştırılarak sonuçlandırılması
|
1- |
Tezin içeriğinde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak.
|
2- |
Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
|
3- |
Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırılması
|
4- |
Tezin yöntem kısmının yazılması
|
5- |
Tezin yöntem kısmının yazılması
|
6- |
Tezin kaynak taramasının yapılması
|
7- |
Tezin Kaynak Taramasının yapılması
|
8- |
Tezin kaynak taramasının yapılması
|
9- |
Kaynak Taramasından elde edilen verilerin analizi
|
10- |
Kaynak Taramasından elde edilen verilerin analizi
|
11- |
Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
|
12- |
Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
|
13- |
Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması
|
14- |
Araştırmada elde edilen tüm verilerin de bulunduğu raporun tamamlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konuyla ilgili literatürü yazar.
|
2- |
Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar.
|
3- |
Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar.
|
4- |
Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir.
|
5- |
Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayarak uygular.
|
6- |
Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
|
2- |
Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
3- |
Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
|
|
4- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
|
|
5- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
|
|
6- |
Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
|
|
7- |
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
8- |
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
|
|
9- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
|
10- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
14
|
196
|
Ödevler
|
14
|
6
|
84
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
4
|
56
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
20
|
280
|
Toplam iş yükü
|
|
|
630
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Danışmanı ile öğrencinin belirleyeceği her türlü kitap,dergi ,Makale
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet,Alanı ile ilgili her türlü veri tabanı
|
|