Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Restoratif Diş Tedavisi (doktora) > SESLENDİRME - YORUMLAMA I (ŞAN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SESLENDİRME - YORUMLAMA I (ŞAN) Üçüncü düzey MÜZ505.6 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Kıvanç AYCAN Yrd. Doç. Dr. Gül Fahriye EVREN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Doğru nefes,ses üretme ve yayma çalışmalarıyla öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini bireysel olarak geliştirmek için bire-bir işlenmektedir.
Dersin amacı Derslerde sorulara cevap, bedensel-zihinsel gevşeme çalışmaları ve nefes-ses egzersizleri uygulaması, verilen eserlerin çalışılması.
Dersin tanımı Bireyin sesini doğru,güzel ve etkili kullanabilmesi için gerekli davranışları kazandırma sürecidir.

Dersin içeriği
1- Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler
2- Bedensel-zihinsel gevşeme çalışmaları
3- Nefes egzersizi uygulamaları
4- Ses egzersizi uygulamaları, nefes ve ses bağlantısını kavratıcı egzersizler yapılması
5- Aria Antiche I,II,III kitabından belirlenen eserin çalışılması.
6- Verilen lied’in çalışılması.
7- Verilen arie antiche ve lied’in çalışılması.
8- VİZE HAFTASI
9- Aria Antiche kitaplarından belirlenen bir eserin, opera albümlerinden bir aria’nın, lied albümünden seçilmiş bir lied'in ve ses gruplarına göre piyano eşlikli düzenlenmiş türkülerin (soprano-tenor, mezzo-bariton, alto-bas)çalışılması.
10- Aria antiche ve aria’ların çalışılması.
11- Verilen Lied ve Halk türkülerinin çalışılması.
12- Verilen arya, arie antiche, lied ve türkülerin çalışılması
13- Final programına çalışılması
14- FINAL HAFTASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğru nefes,ses üretme ve yayma çalışmalarıyla öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini geliştirmektir
2- Doğru konuşma ve şarkı söyleme becerisini gerçekleştirmek için ünsüzleri konuşmak. Bu amaçla nefes egzersizleri yapmak
3- Doğru konuşma ve şarkı söyleme becerisini gerçekleştirmek için ünlülerin rezonansını geliştirici ses egzersizleri yapmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gülşen ŞİMŞEK, Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm; Vaccaj şan metodu, Elio Battaglia, Ricordi; Arie Antiche I-II-III, Alessandro PARİSOTTİ, Ricordi ,Lied’ler (Türkçe veya Orijinal sözlü), 100 Lieder, Th. Haupter, Türküler; Şan için Piyano Eşlikli Türküler, Erdal Tuğcular, Şan için piyano eşlikli 12 Türkü, Muhammet Koç-Vselot Kuzmin, Şan için Piyano eşlikli Şarkılar-1,Keriman Davran,Ferda Gürgen Öztürk Yardımcı Kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Concone (tiz-orta-pes tonda), Alberto Randegger Lütgen (tiz-orta-pes tonda, B.Lütgen

Ders ile ilgili dosyalar