Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK Birinci düzey STD 402 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Online, Anlatım, Soru Cevap, Problem çözme, Uygulama-Alıştırma
Dersin amacı Öğrencilere istatistiksel analizin önemi, uygulama alanları ve temel kavramları hakkında bilgi vermek ve analizler için bilgisayar programlarını kullanmayı öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı istatistik paket programının öğretimini içerir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme, İstatistik programının tanıtımı ve kullanım amacı
2- Bilgisayarlı istatistiğin temel kavramları ve açıklanması
3- Bilgisayarlı istatistikte verilerin girilmesi ve değişkenlerin tanımlanması ve istatistiksel süreç
4- Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, çapraz tabloların oluşturulması
5- Grafikler ve diyagramlar
6- Hipotez Testlerinin Aşamaları
7- Parametrik ve parametrik olmayan testler (Normal dağılımın test edilmesi, Varyansların eşitliğinin test edilmesi, Etki büyüklüğünün hesaplanması
8- Tek örneklem t-testi (one sample t-test)
9- Bağımsız örneklemler için t- testi
10- Bağımsız örneklemler için t- testi (Kullanım alanı, varsayımları, örnekler, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması) Mann-Whitney U testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
11- Bağımlı örneklemler için t- testi (Kullanım alanı, varsayımları, örnekler, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması) Wilcoxon işaretli sıralar testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
12- Kruskal Wallis H Testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması) İlişkisiz Örneklemler için Tek Yönlü Varyans Analizi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
13- Korelasyon analizi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması); - Pearson moment çarpım korelasyonu (basit doğrusal korelasyon)
14- Spearman Sıra Farkları korelasyon analizi
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistik yöntemleri ile ilgili genel bilgi ve kavramları açıklar.
2- İstatistiksel verileri tanımlar ve sınıflandırır.
3- İstatistiksel sonuçları değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
4- Bilgisayar yazılımları aracılığıyla istatistik programlarını kullanır.
5- Spor bilimleri ile ilgili verilere hangi analizi yapacağına karar verir.
6- Spor bilimleri ile ilgili verileri uygun analiz yöntemi kullanır. .
7- Spor bilimleri alanında elde edilen verilerin analiz sonuçlarını değerlendirir.
8-
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar - Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage. - Alpar, R. (2006). Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Nobel. - Can, A. SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem Atıf İndeksi

Ders ile ilgili dosyalar