Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK |
Birinci düzey |
STD 402 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze / Online, Anlatım, Soru Cevap, Problem çözme, Uygulama-Alıştırma
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere istatistiksel analizin önemi, uygulama alanları ve temel kavramları hakkında bilgi vermek ve analizler için bilgisayar programlarını kullanmayı öğretmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
istatistik paket programının öğretimini içerir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme, İstatistik programının tanıtımı ve kullanım amacı
|
2- |
Bilgisayarlı istatistiğin temel kavramları ve açıklanması
|
3- |
Bilgisayarlı istatistikte verilerin girilmesi ve değişkenlerin tanımlanması ve istatistiksel süreç
|
4- |
Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, çapraz tabloların oluşturulması
|
5- |
Grafikler ve diyagramlar
|
6- |
Hipotez Testlerinin Aşamaları
|
7- |
Parametrik ve parametrik olmayan testler (Normal dağılımın test edilmesi, Varyansların eşitliğinin test edilmesi, Etki büyüklüğünün hesaplanması
|
8- |
Tek örneklem t-testi (one sample t-test)
|
9- |
Bağımsız örneklemler için t- testi
|
10- |
Bağımsız örneklemler için t- testi (Kullanım alanı, varsayımları, örnekler, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
Mann-Whitney U testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
|
11- |
Bağımlı örneklemler için t- testi (Kullanım alanı, varsayımları, örnekler, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
Wilcoxon işaretli sıralar testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
|
12- |
Kruskal Wallis H Testi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
İlişkisiz Örneklemler için Tek Yönlü Varyans Analizi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması)
|
13- |
Korelasyon analizi (Kullanım alanı, örnek SPSS uygulama, sonuçların raporlanması);
- Pearson moment çarpım korelasyonu (basit doğrusal korelasyon)
|
14- |
Spearman Sıra Farkları korelasyon analizi
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
İstatistik yöntemleri ile ilgili genel bilgi ve kavramları açıklar.
|
2- |
İstatistiksel verileri tanımlar ve sınıflandırır.
|
3- |
İstatistiksel sonuçları değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
|
4- |
Bilgisayar yazılımları aracılığıyla istatistik programlarını kullanır.
|
5- |
Spor bilimleri ile ilgili verilere hangi analizi yapacağına karar verir.
|
6- |
Spor bilimleri ile ilgili verileri uygun analiz yöntemi kullanır.
.
|
7- |
Spor bilimleri alanında elde edilen verilerin analiz sonuçlarını değerlendirir.
|
8- |
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage.
- Alpar, R. (2006). Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Nobel.
- Can, A. SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem Atıf İndeksi
|
|