Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. SEVİM SEVGİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
"Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş, öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.
|
1- |
Tanışma, tanışmaya yönelik buz kırıcı etkinlikler, ders hakkında bilgi verme, izlence paylaşımı, sınıf kurallarını belirleme
|
2- |
Özdüzenleme ve Özdüzenlemeli Öğrenme: Kuramsal bir Bakış
|
3- |
Özdüzenlemede Üstbiliş
|
4- |
Akademik Özdüzenlemede Strateji Gelişimi
|
5- |
Özdüzenlemli Öğrenmede Duyuşsal bir boyut: Akademik Duygular (Duygu düzenlemesi alt başlığına kadar sayfa 80- 97)
|
6- |
Özdüzenlemli Öğrenmede Duyuşsal bir boyut: Akademik Duygular Sayfa 101- 117
|
7- |
RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
|
8- |
Okul Öncesi Dönemde Üstbiliş ve Özdüzenleme: Değerlendirme, Öğretim ve Beceriler
|
9- |
ARA SINAV HAFTASI
|
10- |
Üstün yetenekli Öğrencilerde Özdüzenleme Faaliyetleri
|
11- |
Özdüzenleme ve Ödev İlişkisi: Ödev Özdüzenlemesi
|
12- |
Öğretme Özdüzenlemesi
|
13- |
Öğretmenlerde Özdüzenleme Matematik Dersi Örneği
|
14- |
Özdüzenlemeli Öğrenmenin Değerlendirilmesinde Gelişmeler
|
15- |
Genel Değerlendirme
|
16- |
Genel Değerlendirme
|
17- |
KURBAN BAYRAMI
|
18- |
16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özdüzenleme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2- |
Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacını ve önemini tartışır.
|
3- |
Matematik öğretiminde özdüzenleme stratejilerini tanımlar, uygular.
|
4- |
Özdüzenlemeyi destekleyen sınıf ortamının özelliklerini tanımlar.
|
5- |
Üstbilişi ve beceri ve stratejilerini tanımlar.
|
6- |
Öğretmenlerin sahip olması gereken özdüzenleme becerilerini tartışır.
|
7- |
Özdüzenleme becerilerini, değerlendirme yöntemlerini tartışır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
30
|
1
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
5
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
61
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Sakız, G. (EDS) (2014) Özdüzenleme-Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler. Nobel Yayıncılık.
• Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
• Demir Atalay, T.& Aydın, S. (2015). Öz-Düzenlemeli Öğrenme (2.Baskı). Ankara: Pegem. (Turcademy erişimi var)
• Paris, S. G., Winograd, P. (2001). The role of self-regulated learning in contextual teaching: Principles and practices for teacher preparation.
• Puustinen, M., Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(3), 269-286.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|