Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET YAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
SÖZLÜ ANLATIM
|
Dersin amacı
|
itki hücreleri hakkında genel bilgiler, bitki hücrelerinin morfolojisi ve kimyasal yapısı, bitki hücrelerinin organelleri, kromozomlar, bitkilerde mitoz ve mayoz bölünmeler konularında bilgi verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Hücrenin inorganik ve organik yapısı, hücre organelleri, kromozom ve genlerin yapı ve görevleri, amitoz, mitoz ve mayoz hücre bölünmeleri, sitolojik tekniklerin uygulanmasıDIR.
|
1- |
Bitki hücresinin genel yapısı ve morfolojisi ile hayvansal ve prokaryotik hücrelerden farkı
|
2- |
Bitki hücresinin kimyasal yapısı Bitki hücresindeki inorganik maddelerin miktar ve görevler
|
3- |
Bitki hücresindeki organik maddelerin miktar ve görevleri (Proteinler)
|
4- |
Bitki hücresindeki organik maddelerin miktar ve görevleri (Karbonhidratlar)
|
5- |
Bitki hücresindeki organik maddelerin miktar ve görevleri (lipidler)
|
6- |
Bitki hücresindeki organik maddelerin miktar ve görevleri (Nükleik asitler, DNA, RNA)
|
7- |
VİZE SINAVI
|
8- |
Bitki hücresindeki organik maddelerin miktar ve görevleri (enzim, hormon ve vitaminler)
|
9- |
Bitki hücresinin genel iç yapısı ile sitoplazmanın yapısı
|
10- |
Endoplazmik retikulum, golgi aygıtı ve ribozomlar
|
11- |
Lizozomlar, mikrozomlar, mitokondriler, senriol, plastidler, mikrofilametler, mikrotübüller
|
12- |
Kromozomlar
|
13- |
Hücre bölünmeleri (mitoz )
|
14- |
Hücre bölünmeleri (mayoz )
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Canlı organizmaların hücre özellikleri hakkında genel bilgiler edinir.
|
2- |
Bitki hücresinin kimyasal yapısının morfolojisine etkisi konularında yorum yapabilme becerisi kazanır.
|
3- |
Bitki hücresindeki organellerin yapısı ve bunların görevleri konusunda bilgi edinir.
|
4- |
Kromozomlar ve kalıtsal materyalin yavru bireylere aktarılması hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
Bitki hücresindeki bölünme olaylarını uygulamalı olarak kavrar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
|
|
2- |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
|
|
3- |
Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçların bilimsel metotlarla değerlendirilerek yorumlanabilmesi
|
|
4- |
Ölçme, değerlendirme, analiz yapabilme ve çıktıları artı değere dönüştürerek genel kullanıma sunma
|
|
5- |
Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlanması
|
|
6- |
Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edilmesi, bunların bilimsel ortamlarda savunulması
|
|
7- |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
|
|
8- |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
|
|
9- |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
|
|
10- |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
|
|
11- |
Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olma
|
|
12- |
Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçlerin takip edilmesi (fizyolojik, morfolojik), değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygulayabilme yetisi
|
|
14- |
Üretim materyalinin seçilmesi, ıslahı, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yeteneği
|
|
15- |
Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterlilik
|
|
16- |
Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmelerin takip edilmesi
|
|
17- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
|
18- |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
|
19- |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
|
|
20- |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
3
|
21
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|