Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > FİZİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Üçüncü düzey FİZ 597 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Murat Balcı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - sınıfta
Dersin amacı - Bilimsel araştırmanın amaç, yöntem ve bilimsel yayınların ayrıntıları - Bilimsel araştırmada etik kurallar ve standartlar - Etik kurallara uymama (intihal) - Etik Kurallara uymama (intihal) çeşitleri
Dersin tanımı - Bilimsel araştırma yöntemleri ve araştırmada uyulması gereken etik kuralların öğretilmesi - Etik kurallara uymama (intihal) durumlarının ayrıntılı belirtilmesi

Dersin içeriği
1- - Bilimsel araştırma nedir? nasıl yapılır ve temel amaçları
2- - Bilimsel araştırma yöntemleri
3- - Modern bilimsel görüş ve bilimsel ve teknolojik ilerlemeye katkısı
4- - Bilimsel araştırma çıktılarının ve sonuçlarının yayınlanması
5- - Bilimsel dergilerde yayın yapma kuralları
6- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallar ve standartlar
7- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallara uymama - intihal
8- - Etik kurallara uymama (intihal) çeşitleri
9- - Etik kurallara uymama (intihal)''nın sonuçları ve uygulanacak yaptırımlar
10- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - veri fabrikasyonu
11- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - verilerin habersiz kullanımı ve yayınlanması
12- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - araştırmada yer alan kişilere habersiz ve yer verilmeden yayınlanması
13- - Örnek durumlar-1
14- - Örnek durumlar-2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- - Bilimsel araştırma motivasyonun ve amacının tanıtılması
2- - Bilimsel araştırma yönteminin tanıtımı
3- - Bilimsel araştırma çıktılarının yayınlanması ve kuralları
4- - Bilimsel araştırma sonuçlarının yayına hazırlanması ve uyulması gereken kurallar
5- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallar ve standartlar
6- - Bilimsel araştırma kurallarına uymama-intihal çeşitleri
7- - Bilimsel araştırma kurallarına uymama-intihal durumlarında sonuçlar ve yaptırımlar
8- - Etik Kurallara uymama(ihtihal) örnekleri
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı John DAngelo, Ethics in Science Ethical Misconduct in Scientific Research
Yardımcı Kaynaklar Finlay MacRitchie Scientific Research as a Career

Ders ile ilgili dosyalar