Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > FİZİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Üçüncü düzey FİZ 597 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Murat Balcı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - sınıfta
Dersin amacı - Bilimsel araştırmanın amaç, yöntem ve bilimsel yayınların ayrıntıları - Bilimsel araştırmada etik kurallar ve standartlar - Etik kurallara uymama (intihal) - Etik Kurallara uymama (intihal) çeşitleri
Dersin tanımı - Bilimsel araştırma yöntemleri ve araştırmada uyulması gereken etik kuralların öğretilmesi - Etik kurallara uymama (intihal) durumlarının ayrıntılı belirtilmesi

Dersin içeriği
1- - Bilimsel araştırma nedir? nasıl yapılır ve temel amaçları
2- - Bilimsel araştırma yöntemleri
3- - Modern bilimsel görüş ve bilimsel ve teknolojik ilerlemeye katkısı
4- - Bilimsel araştırma çıktılarının ve sonuçlarının yayınlanması
5- - Bilimsel dergilerde yayın yapma kuralları
6- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallar ve standartlar
7- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallara uymama - intihal
8- - Etik kurallara uymama (intihal) çeşitleri
9- - Etik kurallara uymama (intihal)''nın sonuçları ve uygulanacak yaptırımlar
10- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - veri fabrikasyonu
11- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - verilerin habersiz kullanımı ve yayınlanması
12- - Etik Kurallara uymama(intihal) örnekleri - araştırmada yer alan kişilere habersiz ve yer verilmeden yayınlanması
13- - Örnek durumlar-1
14- - Örnek durumlar-2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- - Bilimsel araştırma motivasyonun ve amacının tanıtılması
2- - Bilimsel araştırma yönteminin tanıtımı
3- - Bilimsel araştırma çıktılarının yayınlanması ve kuralları
4- - Bilimsel araştırma sonuçlarının yayına hazırlanması ve uyulması gereken kurallar
5- - Bilimsel araştırmalarda etik kurallar ve standartlar
6- - Bilimsel araştırma kurallarına uymama-intihal çeşitleri
7- - Bilimsel araştırma kurallarına uymama-intihal durumlarında sonuçlar ve yaptırımlar
8- - Etik Kurallara uymama(ihtihal) örnekleri
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı John DAngelo, Ethics in Science Ethical Misconduct in Scientific Research
Yardımcı Kaynaklar Finlay MacRitchie Scientific Research as a Career

Ders ile ilgili dosyalar