Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH DOĞAN KOCA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı dersi alan öğrencileri su ürünleri, özellikleri ve tüketim alanları hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca temel olarak hijyen ve muayene metotları, su ürünlerinin korunması ve kalite kontrol konularına değinilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, su ürünlerinin genel yapısı, özellikleri tüketimi, özellikleri, korunması, hijyen gereklilikleri, muhafaza koşulları gibi konuları ele alır.
|
1- |
Su ürünleri tüketim trendleri
|
2- |
Su ürünlerine ilişkin Gıda güvenliği konuları
|
3- |
İlgili ulusal ve uluslar arası mevzuat ve resmi kontroller
|
4- |
Su ürünlerinin üretim ve dağıtımı ile ilgili hijyen gereklilikleri
|
5- |
Su ürünlerinin üretim ve dağıtımı ile ilgili hijyen gereklilikleri
|
6- |
Su ürünlerinde bozulma ve muhafaza yöntemleri (tuzlama, dumanlama, marinasyon)
|
7- |
Su ürünlerinde bozulma ve muhafaza yöntemleri (tuzlama, dumanlama, marinasyon)
|
8- |
Konserve teknolojisi
|
9- |
Su ürünleri muayene metodları ( organoleptik, tazelik, histamin içeriği)
|
10- |
Su ürünleri muayene metodları ( organoleptik, tazelik, histamin içeriği)
|
11- |
Su ürünlerinde kalıntı ve kontaminantlar
|
12- |
Su ürünlerinden kaynaklanan mikrobiyel hastalıklar
|
13- |
Su ürünlerinden kaynaklanan viral hastalıklar
|
14- |
Su ürünlerinden kaynaklanan paraziter hastalıklar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su ürünlerinin hijyenik kalitesi
|
2- |
Su ürünleri tüketimine bağlı olarak oluşabilecek hastalık risklerinin minimize edilmesi
|
3- |
ek hastalık risklerinin minimize edilmesi
|
4- |
Su ürünleri uygun mhafaza parametreleri
|
5- |
Su ürünleri kalite kontrol parametreleri
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
12
|
36
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İ. Cengizler. (2006) Balık Hastalıkları. Nobel kitap.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|