Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ |
Birinci düzey |
URTS 431 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin medya işletmelerinin ve medya sektörünün yapısını ve işleyişini öğrenmelerini, anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bir işletme türü olarak medya işletmelerinin, organizasyon yapılarının, işleyiş biçimlerinin, fonksiyonlarının incelendiği, diğer işletme türlerinden farklı yönlerinin anlatıldığı derstir.
|
1- |
İşletme ve medya kavramlarının incelenmesi
|
2- |
İşletme ve medya işletmelerinin temel faaliyet alanları, ihtiyaç ve istek kavramları, arz ve talep kavramları, tüketim ve tüketici kavramları, ürün ve hizmet kavramları ile ilgili değerlendirmeler
|
3- |
İşletmelerin amaçları, işletmelerin çevre ile ilişkileri, sorumlulukları
|
4- |
Türkiye''de medya ekonomisi
|
5- |
Medya işletmeciliği ile ilgili temel yaklaşımlar
|
6- |
Medya işletmelerinde yönetim ve yönetimin fonksiyonları
|
7- |
Medya işletmelerinde planlama, örgütleme
|
8- |
Medya işletmelerinde örgütlenme modelleri
|
9- |
Medya işletmelerinde yürütme, koordinasyon ve denetim
|
10- |
Medya işletmelerinde üretim kavramı ve üretim faktörleri
|
11- |
Medya işletmelerinde ürün ve üretim yönetimi
|
12- |
Medya işletmelerinde pazarlama
|
13- |
Medya İşletmelerinde pazar araştırmaları ve izleyici ölçümleri
|
14- |
Reklam kavramı ve reklam türleri
|
15- |
Medya işletmelerinde finans ve medya ekonomisi
|
16- |
Medya işletmelerinde insan kaynakları ve işgücü
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya işletmelerinin yapısını ve işleyişini öğrenir.
|
2- |
Medya işletmelerinin, diğer işletme türlerinden ayrılan özelliklerini öğrenir.
|
3- |
Kamusal ve ticari medya işletmelerinin organizasyon yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir.
|
4- |
Medya işletmelerinin üretim süreçlerini ve bu süreçlerin işleyiş mantığını anlar.
|
5- |
Program, reyting, reklam ilişkisini ve bu ilişkinin özellikle televizyon sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
|
6- |
Medya ekonomisinin ve medya endüstrisinin yapısını ve işleyişini eleştirel bir perspektifle değerlendirme imkanı bulur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
1
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
20
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Orhan Baytar, Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış. Çizgi Kitabevi. Işık Özkan, Radyo Televizyon İşletmeciliği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta. Güneş Berberoğlu, Basın Yayın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.
|
|