Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > MEDYA İŞLETMECİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ Birinci düzey URTS 431 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin medya işletmelerinin ve medya sektörünün yapısını ve işleyişini öğrenmelerini, anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bir işletme türü olarak medya işletmelerinin, organizasyon yapılarının, işleyiş biçimlerinin, fonksiyonlarının incelendiği, diğer işletme türlerinden farklı yönlerinin anlatıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- İşletme ve medya kavramlarının incelenmesi
2- İşletme ve medya işletmelerinin temel faaliyet alanları, ihtiyaç ve istek kavramları, arz ve talep kavramları, tüketim ve tüketici kavramları, ürün ve hizmet kavramları ile ilgili değerlendirmeler
3- İşletmelerin amaçları, işletmelerin çevre ile ilişkileri, sorumlulukları
4- Türkiye''de medya ekonomisi
5- Medya işletmeciliği ile ilgili temel yaklaşımlar
6- Medya işletmelerinde yönetim ve yönetimin fonksiyonları
7- Medya işletmelerinde planlama, örgütleme
8- Medya işletmelerinde örgütlenme modelleri
9- Medya işletmelerinde yürütme, koordinasyon ve denetim
10- Medya işletmelerinde üretim kavramı ve üretim faktörleri
11- Medya işletmelerinde ürün ve üretim yönetimi
12- Medya işletmelerinde pazarlama
13- Medya İşletmelerinde pazar araştırmaları ve izleyici ölçümleri
14- Reklam kavramı ve reklam türleri
15- Medya işletmelerinde finans ve medya ekonomisi
16- Medya işletmelerinde insan kaynakları ve işgücü
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya işletmelerinin yapısını ve işleyişini öğrenir.
2- Medya işletmelerinin, diğer işletme türlerinden ayrılan özelliklerini öğrenir.
3- Kamusal ve ticari medya işletmelerinin organizasyon yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir.
4- Medya işletmelerinin üretim süreçlerini ve bu süreçlerin işleyiş mantığını anlar.
5- Program, reyting, reklam ilişkisini ve bu ilişkinin özellikle televizyon sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
6- Medya ekonomisinin ve medya endüstrisinin yapısını ve işleyişini eleştirel bir perspektifle değerlendirme imkanı bulur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Orhan Baytar, Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış. Çizgi Kitabevi. Işık Özkan, Radyo Televizyon İşletmeciliği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta. Güneş Berberoğlu, Basın Yayın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar