Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > MEDYA İŞLETMECİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ Birinci düzey URTS 431 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin medya işletmelerinin ve medya sektörünün yapısını ve işleyişini öğrenmelerini, anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bir işletme türü olarak medya işletmelerinin, organizasyon yapılarının, işleyiş biçimlerinin, fonksiyonlarının incelendiği, diğer işletme türlerinden farklı yönlerinin anlatıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- İşletme ve medya kavramlarının incelenmesi
2- İşletme ve medya işletmelerinin temel faaliyet alanları, ihtiyaç ve istek kavramları, arz ve talep kavramları, tüketim ve tüketici kavramları, ürün ve hizmet kavramları ile ilgili değerlendirmeler
3- İşletmelerin amaçları, işletmelerin çevre ile ilişkileri, sorumlulukları
4- Türkiye''de medya ekonomisi
5- Medya işletmeciliği ile ilgili temel yaklaşımlar
6- Medya işletmelerinde yönetim ve yönetimin fonksiyonları
7- Medya işletmelerinde planlama, örgütleme
8- Medya işletmelerinde örgütlenme modelleri
9- Medya işletmelerinde yürütme, koordinasyon ve denetim
10- Medya işletmelerinde üretim kavramı ve üretim faktörleri
11- Medya işletmelerinde ürün ve üretim yönetimi
12- Medya işletmelerinde pazarlama
13- Medya İşletmelerinde pazar araştırmaları ve izleyici ölçümleri
14- Reklam kavramı ve reklam türleri
15- Medya işletmelerinde finans ve medya ekonomisi
16- Medya işletmelerinde insan kaynakları ve işgücü
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya işletmelerinin yapısını ve işleyişini öğrenir.
2- Medya işletmelerinin, diğer işletme türlerinden ayrılan özelliklerini öğrenir.
3- Kamusal ve ticari medya işletmelerinin organizasyon yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir.
4- Medya işletmelerinin üretim süreçlerini ve bu süreçlerin işleyiş mantığını anlar.
5- Program, reyting, reklam ilişkisini ve bu ilişkinin özellikle televizyon sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
6- Medya ekonomisinin ve medya endüstrisinin yapısını ve işleyişini eleştirel bir perspektifle değerlendirme imkanı bulur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Orhan Baytar, Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış. Çizgi Kitabevi. Işık Özkan, Radyo Televizyon İşletmeciliği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta. Güneş Berberoğlu, Basın Yayın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar