Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > KEDİ VE KÖPEKLERDE DÖLVERİMİ VE SUN'İ TOHUMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEDİ VE KÖPEKLERDE DÖLVERİMİ VE SUN'İ TOHUMLAMA İkinci düzey VDS 519 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu dersin amacı, kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system anatomisi
2- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system fizyolojisi
3- Östrus siklusu
4- Östrus mekanizması
5- Çiftleşme davranışı
6- Östrusun belirlenmesi
7- Fertilizasyon, implantasyon, gebelik
8- Doğum
9- Doğum sonrası ovaryum fanksiyonları, uterus involusyonu
10- Reprodüksiyonda sorunlar
11- Fertilite, infertilite, sterilite
12- Östrus ve ovulasyon senkronizasyonu
13- En uygun tohumlama zamanları
14- Reprodüksiyon yönetim programı
15- Reprodüksiyon üzerine genel değerlendirme
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.
2- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system anatomisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4- Östrus siklusu hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5- Östrus mekanizması hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
6- Çiftleşme davranışı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar