Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > KEDİ VE KÖPEKLERDE DÖLVERİMİ VE SUN'İ TOHUMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEDİ VE KÖPEKLERDE DÖLVERİMİ VE SUN'İ TOHUMLAMA Üçüncü düzey VDS 519 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu dersin amacı, kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system anatomisi
2- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system fizyolojisi
3- Östrus siklusu
4- Östrus mekanizması
5- Çiftleşme davranışı
6- Östrusun belirlenmesi
7- Fertilizasyon, implantasyon, gebelik
8- Doğum
9- Doğum sonrası ovaryum fanksiyonları, uterus involusyonu
10- Reprodüksiyonda sorunlar
11- Fertilite, infertilite, sterilite
12- Östrus ve ovulasyon senkronizasyonu
13- En uygun tohumlama zamanları
14- Reprodüksiyon yönetim programı
15- Reprodüksiyon üzerine genel değerlendirme
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kedi ve köpeklerde fertilite, infertilite ve sterilite ile suni tohumlamanın nasıl uygulanacağının öğretilmesidir.
2- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system anatomisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3- Kedi ve köpeklerde reprodüktif system fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4- Östrus siklusu hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5- Östrus mekanizması hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
6- Çiftleşme davranışı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar