Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ Prof Dr. SERPİL SARIÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
evcil hayvanlarda uygulanan reprodüktif biyoteknolojilerin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
HAYVAN TÜRLERİNDE UYGULANAN REPRODÜKTİF BİYOTEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİR
|
1- |
İn vitro fertilizasyon teknolojisinde gelişmeler
|
2- |
Oositin elde edilmesi ve olgunlaştırılması I
|
3- |
Oositin elde edilmesi ve olgunlaştırılması II
|
4- |
Kapasitasyon ve kapasitasyonun aşamaları I.
|
5- |
Kapasitasyon ve kapasitasyonun aşamaları II.
|
6- |
İn vitro fertilizasyon I.
|
7- |
İn vitro fertilizasyon II
|
8- |
Erken embriyo kültürü.
|
9- |
Oosit ve embriyonun kriyoprezervasyonu.
|
10- |
Embriyonun transferi ve gebeliğin kontrolü
|
11- |
Araştırmalarda ve rutinde oosit ve embryoların kullanımı
|
12- |
Diğer biyoteknoloji yöntemleri I.
|
13- |
Diğer biyoteknoloji yöntemleri II.
|
14- |
Genel değerlendirme ve sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
reprodüktif biyoteknolojilerinin gelişim tarihini öğrenir
|
2- |
reproduktif biyoteknoloji ve stratejisini öğrenir
|
3- |
in vitro fertilizasyon temel prensiplerini öğrenir
|
4- |
hayvan türlerine göre in vitro fertilizasyon tekniklerini öğrenir
|
5- |
in vitro embryo gelişim ve kültürünü öğrenir
|
6- |
ileri reprodüktif biyoteknolojilerde temel prensipleri öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon.
2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis.
3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford.
4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey.
5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming.
6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey.
7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|