Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > HAYVAN TÜRLERİNDE UYGULANAN REPRODÜKTİF BİYOTEKNOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN TÜRLERİNDE UYGULANAN REPRODÜKTİF BİYOTEKNOL Birinci düzey VDS 510 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ Prof Dr. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı evcil hayvanlarda uygulanan reprodüktif biyoteknolojilerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı HAYVAN TÜRLERİNDE UYGULANAN REPRODÜKTİF BİYOTEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİR

Dersin içeriği
1- İn vitro fertilizasyon teknolojisinde gelişmeler
2- Oositin elde edilmesi ve olgunlaştırılması I
3- Oositin elde edilmesi ve olgunlaştırılması II
4- Kapasitasyon ve kapasitasyonun aşamaları I.
5- Kapasitasyon ve kapasitasyonun aşamaları II.
6- İn vitro fertilizasyon I.
7- İn vitro fertilizasyon II
8- Erken embriyo kültürü.
9- Oosit ve embriyonun kriyoprezervasyonu.
10- Embriyonun transferi ve gebeliğin kontrolü
11- Araştırmalarda ve rutinde oosit ve embryoların kullanımı
12- Diğer biyoteknoloji yöntemleri I.
13- Diğer biyoteknoloji yöntemleri II.
14- Genel değerlendirme ve sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- reprodüktif biyoteknolojilerinin gelişim tarihini öğrenir
2- reproduktif biyoteknoloji ve stratejisini öğrenir
3- in vitro fertilizasyon temel prensiplerini öğrenir
4- hayvan türlerine göre in vitro fertilizasyon tekniklerini öğrenir
5- in vitro embryo gelişim ve kültürünü öğrenir
6- ileri reprodüktif biyoteknolojilerde temel prensipleri öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon. 2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis. 3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford. 4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey. 5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming. 6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey. 7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar