Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Üçüncü düzey |
FDB672 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ KUŞAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. ALİ KUŞAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim/Sunum, Seminer Hazırlama
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı bireylerarası, gruplararası düzeylerde olduğu kadar grup ya da toplum içinde yaşamını sürdürmek durumunda olan insanın yaşadığı sosyal ilişkilere ilişkin süreçleri açıklamaya ve anlamaya yönelik teorik bilgiyi ve bu bilgilerden hareketle toplumsal yaşamdaki her türlü (insan ilişkileri, reklamcılık, iş hayatı, siyasi yaşam, gruplararası pazarlık ve çatışmalar gibi) olgu ve olay üzerinde düşünmeyi ve gerektiğinde problemleri çözmeye yönelik anlayış ve uygun çözümleri üretme konusunda öğrenciyi duyarlı ve sorumlu hissetmeye yöneltmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin amacı bireylerarası, gruplararası düzeylerde olduğu kadar grup ya da toplum içinde yaşamını sürdürmek durumunda olan insanın yaşadığı sosyal ilişkilere ilişkin süreçleri açıklamaya ve anlamaya yönelik teorik bilgiyi ve bu bilgilerden hareketle toplumsal yaşamdaki her türlü (insan ilişkileri, reklamcılık, iş hayatı, siyasi yaşam, gruplararası pazarlık ve çatışmalar gibi) olgu ve olay üzerinde düşünmeyi ve gerektiğinde problemleri çözmeye yönelik anlayış ve uygun çözümleri üretme konusunda öğrenciyi duyarlı ve sorumlu hissetmeye yöneltmeyi amaçlamaktadır.
|
1- |
Sosyal Psikoloji nedir
|
2- |
Yöntem Bilim
|
3- |
Sosyalleşme ve Sosyal Etki
|
4- |
Sosyal Algı
|
5- |
Tutum Kavramının Kuramsal Çerçevesi
|
6- |
Tutum Değişikliği
|
7- |
Toplumsal Etki ve Uyma
|
8- |
Sevgi ve Çekicilik
|
9- |
Yükleme Kuramı
|
10- |
Diğergamlık ve Saldırganlık
|
11- |
Grup Yapısı ve Liderlik
|
12- |
Grup Dinamiği
|
13- |
İletişim, Propaganda, Kültür ve Benlik
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, içinde bulunduğu toplumdaki sosyal ilişkileri anlayabilir.
|
2- |
Öğrenci, içinde bulunduğu toplumdaki sosyal ilişkileri açıklayabilir.
|
3- |
Teorik bilgiyi, sosyal hayattaki her türlü ilişkide kullanabilir.
|
4- |
Sosyal hayatta karşı karşıya kaldığı problemlere çözümler getirebilir.
|
5- |
Bireylerarası, gruplararası problemlerde "Çatışma Çözümü"nün uygulanmasına yönelik teorik bilgiye sahiptir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
|
|
2- |
Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
|
|
3- |
Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
|
|
4- |
Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
|
|
5- |
Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
|
6- |
Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
|
8- |
Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
|
|
9- |
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
|
13- |
Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
|
|
14- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
14
|
56
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
1
|
2
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji, Yaz: Nuran HORTAÇSU, İmge Yayınları, 2012; Sosyal Psikoloji, J. L. Freesman ve diğ., Çev. Ali Dönmez, İmge Yay. 1998-Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yeni İnsan ve İnsanlar (Sosyal Psikolojiye Giriş), Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, 1999-İstanbul.
|
|