Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Birinci düzey MB 213 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrenciler,insan davranışlarının gelişimini, öğrenme süreçlerini, bellek, duyu, algı gibi ana kavramları tanımlamakta ve anlamaktadır.
Dersin tanımı Davranış ve davranış temellerinin tanımlanması, ege savunma mekanizmalarının tanımlanması, güdü, duyu, duygu, algı ve bilinç kavramlarını tanıma, öğrenme ve bellek süreçlerini tanımlar.

Dersin içeriği
1- Çocuklarda Kişilik ve Benlik Kavramı
2- Çocuklarda Güdüler ve Duygular
3- Çocuklarda Duyum ve Algı
4- Çocuklarda Savunma Mekanizmaları
5- Çocuklarda Davranış Geliştirme
6- Çocukları tanıma teknikleri
7- Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
8- Çocukluk döneminde davranışsal sorunlar
9- Çocuklarda duygu ve davranım sorunları
10- Özel sorunları olan çocuklar
11- Sosyal becerilerinin geliştirilmesi
12- Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
13- Özel gereksinimli çocuklar
14- Çocuklarla ilgili etik konular
15- Dönem sonu (Final) sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini açıklar.
2- Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını açıklar.
3- Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda problem çözer.
4- Özel sorunları olan çocuklarla ilgili olarak problem çözer.
5- Çocukları tanıma tekniklerine örnek verir.
6- Çocukluk dönemindeki uyum problemlerini gelişimsel bir perspektifle açıklar.
7- Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını tanımlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 28 392
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     402
AKTS     16.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan.
Yardımcı Kaynaklar Yörükoğlu, A. (2016). Çocuk ruh sağlığı: çocuğun kişilik gelişimi, yetiştirilmesi ve ruhsal sorunları. İstanbul: Özgür.

Ders ile ilgili dosyalar