Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > YÜKSEK FIRINLARA KÖMÜR ENJEKSİYONU SİSTEMLERİ VE EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEK FIRINLARA KÖMÜR ENJEKSİYONU SİSTEMLERİ VE EKONOMİSİ Üçüncü düzey KİM 656 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYŞE BENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. AYŞE BENK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Demir Çelik Fabrikalarında mevcut olan yüksek fırınlara kömür enjeksiyon sistemlerini ve bunların sağlayacağı tasarrufların incelenmesini kapsar..
Dersin tanımı Kok sarfiyatını azaltmak için yüksek fırın tüyerlerinden enjekte edilecek kömür çeşitleri ve miktarları ile bunların sağlayacağı tasarruflar.

Dersin içeriği
1- Yüksek fırınlara kömür enjeksiyonu sistemlerine giriş
2- Dünyada yaygın olarak uygulanan kömür enjeksiyonu prosesleri
3- Pulverize kömür enjeksiyonu
4- Sistemin çalışma prensipleri
5- Enjekte edilen kömür kalitesi
6- Kömür enjeksiyonunun ekonomisi
7- Granüle kömür enjeksiyonu
8- ARA SINAV
9- Sistemin çalışma prensipleri
10- Ekonomisi
11- Antrasit tozu enjeksiyonu
12- Sistemin çalışma prensipleri
13- Ekonomisi
14- Yüksek fırınlarda kullanılabilecek minimum kok miktarı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüksek fırınlara kömür enjeksiyon sistemlerinin önemi ve ekonomiye katkısı
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Çoban, A., Kömürlerin Değerlendirilmesi için Uygun Metod ve Teknolojilerin Seçimi, Erciyes Universitesi Yayınları, Yayın No: 53, Kayseri, 1993.
Yardımcı Kaynaklar • Çoban, A., Kömürlerin Değerlendirilmesi için Uygun Metod ve Teknolojilerin Seçimi, Erciyes Universitesi Yayınları, Yayın No: 53, Kayseri, 1993.

Ders ile ilgili dosyalar