Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > CERRAHİ ACİL KLİNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİ ACİL KLİNİĞİ Üçüncü düzey VCR 619 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersin veriliş şekli Haftada 1 saat teorik
Dersin amacı Cerrahi hastalarında acil müdahale gerektiren durumlarda acil müdahale yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Cerrahi hastalarında acil müdahale gerektiren durumlarda acil müdahale yöntemleri.

Dersin içeriği
1- Evcil hayvanlarda travmalar ve acil müdahale yöntemleri
2- Evcil hayvanlarda travmalar ve acil müdahale yöntemleri
3- Evcil hayvanlarda travmalar ve acil müdahale yöntemleri
4- Evcil hayvanlarda travmalar ve acil müdahale yöntemleri
5- Evcil hayvanlarda acil durumlarda sıvı sağaltımı
6- Evcil hayvanlarda acil durumlarda sıvı sağaltımı
7- Evcil hayvanlarda acil durumlarda sıvı sağaltımı
8- Evcil hayvanlarda acil durumlarda sıvı sağaltımı
9- Kanamalı hastalarda acil müdahale
10- Kanamalı hastalarda acil müdahale
11- Şok ve şok sağaltımı
12- Şok ve şok sağaltımı
13- Hospitalisazyon ve postoperatif bakım
14- Hospitalisazyon ve postoperatif bakım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Travma
2- Şok
3- Acil müdahale
4- Sıvı tedavisi
5- -
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Larry P, Tilley and Francis W.K. Smith, Jr.BLACKWELL, 5 ed.,2011, FIVE-MINUTE VETERINARY CONSULT:CANINE AND FELINE.
Yardımcı Kaynaklar Mazzaferro E,2013,Small Animal Fluid, Electrolyte and Acid-base Disorders

Ders ile ilgili dosyalar