Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > Vektör Arthropoda
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
Vektör Arthropoda Birinci düzey VPZ 640 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Hayvan ve insanlarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması, morfolojik, biyolojik özellikleri ve taşıdıkları hastalıklar, bunların teşhisi, bunlarla mücadele yöntemlerini öğretmek
Dersin tanımı Arakonak,vektör ve vektörlük çeşitleri, insan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların vektörler ile ilişkileri, vektörlerin konaklarda yapmış olduğu etkiler, vektörlerle bulaşan hastalıkları öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Artropoda'nın genel özellikleri,
2- Artropoda'nın konakçılarıyla ilişkileri
3- Artropoda ile mücadele metodları
4- Diantennata, Crustacea
5- Antennata, Insecta, Blattaria, Phthiraptera,Mallophaga, Anoplura
6- Heteroptera Hymenoptera, Coleoptera Lepidoptera
7- Diptera Nematocera Brachycera
8- Cyclorrhapha, Siphonaptera
9- Chelicerata
10- Scorpionidea (Akrepler), Arenea (örümcekler)
11- Acarina , Argasidae, lxodidae
12- Acaridae, Demodicidae , Dermanyssidae,
13- Varroidae, Oribatidae, Trombodidae, Tarsonomidae
14- Cheyletiellidae, Cytoditidae, Tyroglyphidae
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arakonak, vektör ve vektörlük çeşitleri öğrenilmesi
2- İnsan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların vektörler ile ilişkileri öğrenilmesi
3- Vektörlerin konaklarda yapmış olduğu etkiler, vektörlerle bulaşan hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YUKARI, B. A., (2000). Protozooloji. Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu No:9. Burdur. DİK, B., SEVİNÇ, F. (2002). Veteriner Protozooloji. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. TÜZER, E., TOPARLAK, M. (1999). Veteriner Protozooloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu No:105. İstanbul. KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China. SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain. SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology. DUMANLI, N., KARAER Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar