Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM Birinci düzey GAZ329 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
Dersin amacı Kişilerarası iletişim sürecini, unsurlarını; bu alanda ortaya atılan yaklaşımları, sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini, kişilerarası iletişimin önündeki engelleri anlatarak öğrencinin evinde, okulda ya da gelecekte iş hayatında insanlarla kurduğu iletişimde kriz hallerinin ortaya çıkmasını engellemek.
Dersin tanımı Sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, iletişim gibi bilim dalları ile ilişki içinde bulunan, kişilerin bir veya daha çok kişi ile kurdukları iletişimi bilimsel bir temelde değerlendiren derstir.

Dersin içeriği
1- Kişilerarası İletişim nedir, süreci, unsurları.
2- Kişilerarası İletişim Yaklaşımları
3- Kişilerarası İletişim Fonksiyonları
4- Sözlü İletişim
5- Sözsüz İletişim
6- Algılama, Kişilik ve kuramları
7- Algılama, Kişilik ve kuramları
8- Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi.
9- Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi.
10- Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)
11- Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)
12- Benlik, tutum, duygular, değerler, normlar ve kişilerarası iletişim.
13- Empati, sempati, çatışma, dinleme.
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, kişilerarası İletişim nedir, süreci, unsurlarını anlar.
2- Öğrenci,kişilerarası İletişim Yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Öğrenci,Kişilerarası İletişim Fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Öğrenci,Sözlü İletişim hakkında bilgi sahibi olur.
5- Öğrenci,Sözsüz İletişim hakkında bilgi sahibi olur.
6- Öğrenci,Algılama, Kişilik ve kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
7- Öğrenci,Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Öğrenci,Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)hakkında bilgi sahibi olur.
9- Öğrenci,Benlik, tutum, duygular, değerler, normlar ve kişilerarası iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
10- Öğrenci,Empati, sempati, çatışma, dinleme hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli Kişilerarası İletişim Peter Hartley Kişilerarası İletişim Alim Kaya (Ed.)Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar