Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM |
Birinci düzey |
GAZ329 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. ALİ KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
|
Dersin amacı
|
Kişilerarası iletişim sürecini, unsurlarını; bu alanda ortaya atılan yaklaşımları, sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini, kişilerarası iletişimin önündeki engelleri anlatarak öğrencinin evinde, okulda ya da gelecekte iş hayatında insanlarla kurduğu iletişimde kriz hallerinin ortaya çıkmasını engellemek.
|
Dersin tanımı
|
Sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, iletişim gibi bilim dalları ile ilişki içinde bulunan, kişilerin bir veya daha çok kişi ile kurdukları iletişimi bilimsel bir temelde değerlendiren derstir.
|
1- |
Kişilerarası İletişim nedir, süreci, unsurları.
|
2- |
Kişilerarası İletişim Yaklaşımları
|
3- |
Kişilerarası İletişim Fonksiyonları
|
4- |
Sözlü İletişim
|
5- |
Sözsüz İletişim
|
6- |
Algılama, Kişilik ve kuramları
|
7- |
Algılama, Kişilik ve kuramları
|
8- |
Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi.
|
9- |
Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi.
|
10- |
Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)
|
11- |
Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)
|
12- |
Benlik, tutum, duygular, değerler, normlar ve kişilerarası iletişim.
|
13- |
Empati, sempati, çatışma, dinleme.
|
14- |
Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, kişilerarası İletişim nedir, süreci, unsurlarını anlar.
|
2- |
Öğrenci,kişilerarası İletişim Yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Öğrenci,Kişilerarası İletişim Fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Öğrenci,Sözlü İletişim hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Öğrenci,Sözsüz İletişim hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Öğrenci,Algılama, Kişilik ve kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Öğrenci,Kültür, boyutları ve kişilerarası iletişim ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Öğrenci,Kişilerarası İletişimde engeller (Bu engelleri analatan teoriler.)hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Öğrenci,Benlik, tutum, duygular, değerler, normlar ve kişilerarası iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
|
10- |
Öğrenci,Empati, sempati, çatışma, dinleme hakkında bilgi sahibi olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli Kişilerarası İletişim
Peter Hartley Kişilerarası İletişim
Alim Kaya (Ed.)Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|