Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > GRAMER UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci düzey JDE203 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERDAR YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Japonca grameri dersinde verilen bilgilerin pekiştirilmesi ve öğrenilen kalıpların günlük hayatta kullanımına yönelik çalışmalarda bulunmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı BU derste Japon garamerinin kullanımına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Nimotsu o azukatte itadakemasenka? Bo-nasu wa nan ni sukaimasuka?
2- Yasashi sou desune. Kono shashin mitai ni shite kudasai.
3- Ishoukenmai renshuu shitanoni. Mou sugu suku hazu desu.
4- Konyaku shita soudesu. Yasumasete itadakemasenka?
5- Yoroshiku otsutae kudasai. Kokoro kara kansha itashimasu.
6- Genel tekrar
7- N1toieba, N2da. Mo (Miktar anlatımlarında kullanılmaktadır) N wa ...koto, ...kotoda. (sıralı sebep anlatımları) Vmasu hajimeta.
8- Ara Sınav
9- ...no deshou ka? (Kibarca istekte bulunma) V you to suru. (yapmayı denemek) ...nowa... da. (cümleyi vurgulama)
10- Etken-edilgen fiiller Edilgen fiil-teiru Etken fiil-tearu Etken fiil-teoku
11- V+youna+N N+bakari.Vte bakari iru N o hoshigaru V masu tagaru / V masu tagaranai
12- N1 no youna N2 X wa Y hodo ...nai. "grafu"de miru to ....koto ga wakaru. Vte kuru - Vte iku
13- Sıfattan ad türetme Bileşik cümlelerin kurulumu. Aktarma ifadeleri
14- Sebep bildiren anlatımlar Verme - alma eylemleri
15- Dönem Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ortaseviye Japoncayı yazabilme ve okuyabilme becerisi
2- Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
3- Kendi kendine öğrence becerisini kazanmak
4- Takım çalışması yapabilme becerisi
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Minna no Nihongo, [Chuukyuu 1],3A Network,2008.
Yardımcı Kaynaklar Nihongo bunkei jiten, Kuroshio shuppan, 1998. [e de wakaru nihongo hyougen bunkei],kuroshio shuppan,2012.

Ders ile ilgili dosyalar