Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, konu araştırmalı - gözlem tekniği, ders dışı etkinlik ve araştırmalı
|
Dersin amacı
|
Tütün, alkol, madde, teknoloji vb. bağımlılıklarının farkına varılması, özelliklerin bilinmesi, belirtileri, tehlikeleri, tedavi şekilleri, tedbirleri ve bağımlılıklarla mücadele şekillerinin bilinmesi ve hayata geçirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tütün ürünleri bağımlılığı, alkol bağımlılığı, madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı ve diğer bağımlılıkların tanım ve özelliklerin öğretilmesi, bağımlılıkların belirtileri, tehlikeleri, tedavi şekilleri, tedbirleri ve bağımlılıklarla mücadele şekillerinin öğretilmesi, toplumsal alanda mücadele uygulamalarının yapılması
|
1- |
Sağlığın önemi ve sağlıklı kalmak için yapılması gerekenler.
|
2- |
Bağımlılık tanımı ve çeşitleri
|
3- |
Tütün bağımlılığı özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
|
4- |
Tütün bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
|
5- |
Tütün ve tütün ürünleri bağımlılıkla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
|
6- |
Teknoloji bağımlılığı özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
|
7- |
Teknoloji bağımlılığı, tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
|
8- |
Teknoloji bağımlılığıyla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
|
9- |
Tütün ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili sosyal araştırmaların sunumu
|
10- |
Alkol bağımlılığı, özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
|
11- |
Alkol bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
|
12- |
Madde bağımlılığı, özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
|
13- |
Madde bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
|
14- |
Madde bağımlılığıyla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
BAĞIMLILIK ÇEŞİTLERİNİ VE TANIMLARINI BİLİR.
|
2- |
SAĞLIĞIN ÖNEMİNİ BİLİR.
SAĞLIKLI KALMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLERİ BİLİR.
|
3- |
TÜTÜN BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
|
4- |
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
|
5- |
ALKOL BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
|
6- |
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TÜRKİYE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI - TÜRKİYE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE EĞİTİM PROGRAMLARI https://tbm.org.tr/
|
|