Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > KENTSEL DÖNÜŞÜM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KENTSEL DÖNÜŞÜM Birinci düzey ŞBP819 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uzaktan Eğitim
Dersin amacı Kentlerimizin büyüme hızlarının düştüğü bu dönemde, yaratılan kentsel çevrelerin, oluşturulan mahallelerin artık sürdürülebilir çevre ve kalkınma vb gibi yeni kavramlar çerçevesinde dönüşüm zamanı gelmiştir. Dersin amacı; Kentsel Dönüşüm süreci içinde, yeni Planlama, Arazi Kullanımı ve Proje Geliştirme tekniklerinin de öğrenilmesini, uluslararası deneyimlerden de yararlanılarak, ülkemiz kentlerine özgü tartışmaların gerçekleştirilmesi
Dersin tanımı SEÇMELİ

Dersin içeriği
1- Kentsel dönüşüm, yenileme, ıslah vb. kavramların değerlendirilmesi
2- Dünya’da ve Türkiye’de Dönüşüm Süreci
3- Dünya’da ve Türkiye’de Dönüşüm Süreci
4- Kentsel Dönüşüm- Stratejik Planlama yaklaşımı
5- Kentsel Dönüşüm Uygulamaları/ Yerel Yönetimlere İlişkin Kanunlar Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm Uygulamaları
6- Kentsel Dönüşüm Uygulamaları/ Yerel Yönetimlere İlişkin Kanunlar Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm Uygulamaları
7- Dönüşüm ve Kent hakkı
8- Kentsel Dönüşüm- Büyük projeler
9- Ara sınav
10- Öğrenci Örnek Alan Araştırması
11- Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
12- Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
13- Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
14- Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyadaki kentsel dönüşüm uygulamalarının karşılaştırılarak ülkemizde gerçekleştirilen uygulamaların sorun ve eksikliklerinin belirlenmesi
2- ülkemizde gerçekleştirilen uygulamaların iyileştirilmesi için gerekli yaklaşımların değerlendirilmesi.
3- Sürdürülebilir toplumlar ve kentsel dönüşüm gelişimi için sürdürülebilir tasarımın etkilerini değerlendirmesi
4- Kentsel Dönüşümde uygulama için uygun olan tasarım stratejileri dizisini seçme ve kullanma becerisinin kazanılması,
5- Proje izleme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilgi edinilmesi,
6- Kentsel Dönüşüm sürecinde sosyal, ekonomik ve yasal sorunları anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 3 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 7 49
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Camhis, M., (1979). Planning Theory and Philosophy, Tavistock,London. Campbell, S. and Fainstein, S.S., eds., (1996). Readings in Planning Theory: Studies in Urban and Social Change, Blackwell, Cambridge, Mass. Choay, F., (1969). The Modern City: Planning in the 19th Century, Brazillier, New York. Couch, C., Fraser, C. and Percy, S., eds., (2003). Urban Regeneration in Europe, Blackwell, Oxford; New York. Diamond, J. and Liddle, J., (2005). Management of Regeneration: Choices, Challenges, and Dilemmas, Routledge, London; New York. ENSURE, (2011). Integrated Urban Regeneration: International Experience, Brief, http://www.ensure.org/u_regen/index.html EU, (2011). Complete List of the Council of Europe’s treaties, Online Materials, http://conventions.coe.int/Treaty/Commun/ListeTraites. asp?CM=8&CL=ENG Fainstein, S.S. (1994). The City Builders: Property, Politics and Planning in London and New York, Blackwell, Cambridge, MA. Fainstein, S.S., (1983). Restructuring The City: The Political Economy of Urban Redevelopment, Longman, London and New York. Freestone, R., ed. (2000). Urban Planning in a Changing World: The Twentieth Century Experience, E&FN Spon, London; New York. Mumford, L. (1961). The City in History: its orgins, its transformations, and its prospects, Harcourt, Brace & World, New York. Roberts, P. and Sykes, H., eds., (2000). Urban Regeneration: A Handbook, SAGE, London.

Ders ile ilgili dosyalar