Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KENTSEL DÖNÜŞÜM |
Birinci düzey |
ŞBP819 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan Eğitim
|
Dersin amacı
|
Kentlerimizin büyüme hızlarının düştüğü bu dönemde, yaratılan kentsel çevrelerin, oluşturulan mahallelerin artık sürdürülebilir çevre ve kalkınma vb gibi yeni kavramlar çerçevesinde dönüşüm zamanı gelmiştir. Dersin amacı; Kentsel Dönüşüm süreci içinde, yeni Planlama, Arazi Kullanımı ve Proje Geliştirme tekniklerinin de öğrenilmesini, uluslararası deneyimlerden de yararlanılarak, ülkemiz kentlerine özgü tartışmaların gerçekleştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
SEÇMELİ
|
1- |
Kentsel dönüşüm, yenileme, ıslah vb. kavramların değerlendirilmesi
|
2- |
Dünya’da ve Türkiye’de Dönüşüm Süreci
|
3- |
Dünya’da ve Türkiye’de Dönüşüm Süreci
|
4- |
Kentsel Dönüşüm- Stratejik Planlama yaklaşımı
|
5- |
Kentsel Dönüşüm Uygulamaları/ Yerel Yönetimlere İlişkin Kanunlar Çerçevesinde
Kentsel Dönüşüm Uygulamaları
|
6- |
Kentsel Dönüşüm Uygulamaları/ Yerel Yönetimlere İlişkin Kanunlar Çerçevesinde
Kentsel Dönüşüm Uygulamaları
|
7- |
Dönüşüm ve Kent hakkı
|
8- |
Kentsel Dönüşüm- Büyük projeler
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Öğrenci Örnek Alan Araştırması
|
11- |
Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
|
12- |
Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
|
13- |
Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
|
14- |
Araştırma Çalışması Sonuçlarının Öğrenciler Tarafından Sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dünyadaki kentsel dönüşüm uygulamalarının karşılaştırılarak ülkemizde gerçekleştirilen uygulamaların sorun ve eksikliklerinin belirlenmesi
|
2- |
ülkemizde gerçekleştirilen uygulamaların iyileştirilmesi için gerekli yaklaşımların değerlendirilmesi.
|
3- |
Sürdürülebilir toplumlar ve kentsel dönüşüm gelişimi için sürdürülebilir
tasarımın etkilerini değerlendirmesi
|
4- |
Kentsel Dönüşümde uygulama için uygun olan tasarım stratejileri dizisini
seçme ve kullanma becerisinin kazanılması,
|
5- |
Proje izleme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilgi edinilmesi,
|
6- |
Kentsel Dönüşüm sürecinde sosyal, ekonomik ve yasal sorunları anlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
3
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
3
|
6
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
7
|
7
|
49
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Camhis, M., (1979). Planning Theory and Philosophy, Tavistock,London.
Campbell, S. and Fainstein, S.S., eds., (1996). Readings in Planning Theory: Studies in Urban and Social Change, Blackwell, Cambridge, Mass.
Choay, F., (1969). The Modern City: Planning in the 19th Century, Brazillier, New York.
Couch, C., Fraser, C. and Percy, S., eds., (2003). Urban Regeneration in Europe, Blackwell, Oxford; New York.
Diamond, J. and Liddle, J., (2005). Management of Regeneration: Choices, Challenges, and Dilemmas, Routledge, London; New York.
ENSURE, (2011). Integrated Urban Regeneration: International Experience, Brief, http://www.ensure.org/u_regen/index.html
EU, (2011). Complete List of the Council of Europe’s treaties, Online Materials, http://conventions.coe.int/Treaty/Commun/ListeTraites. asp?CM=8&CL=ENG
Fainstein, S.S. (1994). The City Builders: Property, Politics and Planning in London and New York, Blackwell, Cambridge, MA.
Fainstein, S.S., (1983). Restructuring The City: The Political Economy of Urban Redevelopment, Longman, London and New York.
Freestone, R., ed. (2000). Urban Planning in a Changing World: The Twentieth Century Experience, E&FN Spon, London; New York.
Mumford, L. (1961). The City in History: its orgins, its transformations, and its prospects, Harcourt, Brace & World, New York.
Roberts, P. and Sykes, H., eds., (2000). Urban Regeneration: A Handbook, SAGE, London.
|
|