Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Üçüncü düzey TÖP 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ GÖÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze Öğretim
Dersin amacı Türkçe öğretmeni adaylarına dil eğitiminde kullanılası gereken strateji, yöntem ve teknik bilgisi; eğitimde ortamları ve tasarımı ve materyal geliştirme, öğrenme ve öğretme süreci etkinliklerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi kazanmalarını sağlamak ve nihai olarak ortaokul düzeyinde Türkçe derslerini verebilecek bilişsel, duyuşsal ve eğitsel hazırbulunuşluk kazandırmak.
Dersin tanımı Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersin içeriği
1- Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
2- Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3- Türkçe öğretiminin tarihçesi
4- Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
5- Türkçe öğretimde temel beceriler
6- Sınıf-içi uygulama örnekleri
7- Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
8- Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri
9- Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkçe öğretmeni adayları, işlenen konular çerçevesinde bilgi ve beceri kazanarak donanımlı olmaları.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 14 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 14 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Göçer, Ali (2019). Türkçe Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Demirel, Özcan (1997). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları. Emine Akyüz, Şeyda Özcan ve Merve Altıparmak (2015). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri Dersine İlişkin Görüşleri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 65-76. Ülper, Hakan (2012). Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Dönük Öz Yeterlik Algıları. Turkish Studies, 7(2), 1115-1131.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar