Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > SİYASAL DOKTRİNLER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL DOKTRİNLER TARİHİ İkinci düzey İSE 518 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri G/D
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı G/D
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Siyasal doktrinler hakkında bilgi edinmek
Dersin tanımı Siyasal doktrinlerin içeriğinin öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Doktrin kavramı
3- Siyaset ve doktrinler
4- Makyavelizm
5- Liberalizm
6- Liberalizm
7- Sosyalizm
8- Sosyalizm
9- Komünizm
10- Komünizm
11- Faşizm
12- Faşizm
13- Post modernizm
14- Post modernizm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktrin kavramını öğrenmek
2- Siyasal doktrinler hakkında bilgi sahibi olmak
3- Makyavelizm, Liberalizm, Sosyalizm, Komünizm, Nazizim gibi doktrinler hakkında bilgi sahibi olmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jean Touchard, Siyasal Doktrinler Tarihi
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Altun, vd., 20. Yüzyıl Siyasal Düşünceler Tarihi Hilmi Ziya Ülken, Türkiye''de Çağdaş Düşünce Tarihi

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  G/D