Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NARİN LİMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Associate Prof. Feyzullah BEYAZ, Assistant Prof. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Assistant Prof. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine et ürünlerinin histolojik muayenesi hakkında temel bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Salam, sucuk, sosis ve kavurma gibi işlenmiş et ürünlerinin histolojik olarak muayenesidir.
|
1- |
Histoloji tekniğinde temel aşamalar
|
2- |
Tespit ve tespit türleri
|
3- |
Tespit amacı ile kullanılan kimyasal maddeler ve solüsyonlar
|
4- |
Kimyasal tespit aşamasında üzerinde durulması gereken faktörler
|
5- |
Yıkama, suyunu giderme ve parlatma
|
6- |
Emdirme, gömme ya da blokaj,
|
7- |
Kesme, boyama ve kapatma
|
8- |
Salamın histolojik Muayenesi
|
9- |
Salamın histolojik Muayenesi
|
10- |
Ara sınav
|
11- |
Sosisin histolojik Muayenesi
|
12- |
Sosisin histolojik Muayenesi
|
13- |
Sucuğun histolojik Muayenesi
|
14- |
Sucuğun histolojik Muayenesi
|
15- |
Kavurmanın histolojik Muayenesi
|
16- |
Kavurmanın histolojik Muayenesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Histoloji tekniğinin temel aşamalarını öğrenmek
|
2- |
Tespitte kullanılan splüsyonları öğrenmek
|
3- |
Salamın histolojik muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Sosisin histolojik muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Sucuğun histolojik muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Kavurmanın histolojik muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2011)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Histolojik Et Ürünleri Muayene Atlası (Ali Torun, Palme Yayıncılık)
|
|