Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Biyokimya (cumh.ü.ort.y.l) > SERBEST RADİKALLER VE ANTİOKSİDANLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERBEST RADİKALLER VE ANTİOKSİDANLAR İkinci düzey CEBK 542 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör YRD.DOÇ. SERAP ŞAHİN BÖLÜKBAŞI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç Dr. Serap ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Serbest radikallerin tanımı ve kaynakları, antioksidan ve radikallerin fizyopatolojik etkilerinin incelenmesi
Dersin tanımı Reaktif oksijen ve nitrojen türlerinin tanımı, kaynakları, hücresel düzeyde etkileri, antioksidan ve radikaller üzerine etkilerinin anlatılması

Dersin içeriği
1- Giriş ve tarihçe
2- Biotransformasyon reaksiyonlarının genel tanımı
3- Serbest radikallerin tanım ve özellikleri
4- Reaktif oksijen türleri ve reaktif nitrojen türleri
5- Reaktif oksijen türleri ve reaktif nitrojen türleri
6- Serbest radikallerin biyolojik (ekzojen) serbest radikallerin intrasellüler (endojen) kaynakları
7- Arasınav haftası
8- Fagositoz ve solunumsal patlama
9- Serbest radikallerin etkileri, membran lipidlerine etkileri
10- Serbest radikallerin proteinlere, nükleik asitlere, DNA ve karbonhidratlara etkileri
11- Antioksidan savunma sistemleri ve antioksidanların etki mekanzimaları
12- Enzimatik antioksidanlar
13- Enzimatik olmayan antioksidanlar
14- Serbest radikaller ve fizyopatolojik etkileri, diyabet, ateroskleroz, iskemide etkileri
15- Serbest radikallerin kanser üzerine etkileri, yaşlanma, göz hastalıkları, akciğer hastalıkları üzerine etkileri
16- Çalışma haftası
17- Final Sınav haftası
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serbest radikallerin tanımı ve kaynakları, antioksidanlar, radikallerin incelenmesi ve çeşitli hastalıkların patogenezindeki etkileri
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Harper'ın biyokimyası, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Biyokimya Olgu Sunumlu Yaklaşım (6. baskı; Çeviri Editörü; Prof. Dr. Nilgün ALTAN)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar