Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > TÜRK SOSYOLOJİSİ TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK SOSYOLOJİSİ TARİHİ II Birinci düzey SOS412 Seçmeli 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEDAT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Türk sosyologlarını ve onların görüşlerini Türkiye''''nin sosyal koşulları çerçevesinde değerlendirebilme yeteneği kazandırmak
Dersin tanımı Türkiye''''nin sosyal koşulları çerçevesinde Türk sosyologlarının hayatı ve görüşlerini ele alır

Dersin içeriği
1- Prens Sabahattin
2- Prens Sabahattin
3- Ziya Gökalp
4- Ziya Gökalp
5- Niyazi Berkes
6- Niyazi Berkes
7- Sabri Ülgener
8- Sabri Ülgener
9- Mübeccel Kıray
10- Mübeccel Kıray
11- Erol Güngör
12- Erol Güngör
13- Şerif Mardin
14- Şerif Mardin
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders içeriğindeki Türk sosyologlarının hayatı ve görüşlerini öğrenme
2- Ders içeriğindeki her bir Türk sosyoloğunun en az bir eserini ayrıntılı okuma
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 0 0
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders içeriğindeki sosyologların eserleri
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar