Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > OPTİK HABERLEŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİK HABERLEŞME Birinci düzey EM 432 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 2-3 hafta kala ise laboratuvar deneyleri yapılmaktadır. Birkaç hafta ise, öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
Dersin amacı Optik haberleşme sisteminin temel elemanlarının tanınması; optik haberleşmenin, geleneksel elektriksel haberleşmeye göre avantajlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Optik Haberleşmeye giriş, optik haberleşme sisteminin temel elemanları, optik haberleşmenin avantajları, optik verici devreleri, fiber optik iletim kabloları, optik alıcı devreleri, optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci, sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci, optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri, güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması.

Dersin içeriği
1- Optik Haberleşmeye giriş
2- Optik haberleşme sisteminin temel elemanları
3- Optik haberleşmenin avantajları
4- Optik verici devreleri
5- Fiber optik iletim kabloları
6- Optik alıcı devreleri
7- Optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci
8- Optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci
9- Sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci
10- Sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci
11- Optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri
12- Optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri
13- Güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması
14- Güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
4- Optik sistem fonksiyonlarının öğrenilmesi
5- Optik modülasyon çeşitlerinin öğrenilmesi
6- Optik filtrelerin anlaşılması
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbrahim Develi, Optik Haberleşme Ders Notları, 2013.
Yardımcı Kaynaklar S. Hranilovic, Wireless Optical Communication Systems, Springer, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar