Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OPTİK HABERLEŞME |
Birinci düzey |
EM 432 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 2-3 hafta kala ise laboratuvar deneyleri yapılmaktadır. Birkaç hafta ise, öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Optik haberleşme sisteminin temel elemanlarının tanınması; optik haberleşmenin, geleneksel elektriksel haberleşmeye göre avantajlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Optik Haberleşmeye giriş, optik haberleşme sisteminin temel elemanları, optik haberleşmenin avantajları, optik verici devreleri, fiber optik iletim kabloları, optik alıcı devreleri, optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci, sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci, optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri, güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması.
|
1- |
Optik Haberleşmeye giriş
|
2- |
Optik haberleşme sisteminin temel elemanları
|
3- |
Optik haberleşmenin avantajları
|
4- |
Optik verici devreleri
|
5- |
Fiber optik iletim kabloları
|
6- |
Optik alıcı devreleri
|
7- |
Optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci
|
8- |
Optik haberleşme sistemlerinin tasarım süreci
|
9- |
Sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci
|
10- |
Sistem tasarımında kullanılacak elemanların seçim süreci
|
11- |
Optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri
|
12- |
Optik modülasyon metotları, analog sistemler için modülasyon çeşitleri
|
13- |
Güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması
|
14- |
Güncel uygulamalar ve geleceğe yönelik muhtemel uygulamaların tartışılması
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
4- |
Optik sistem fonksiyonlarının öğrenilmesi
|
5- |
Optik modülasyon çeşitlerinin öğrenilmesi
|
6- |
Optik filtrelerin anlaşılması
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İbrahim Develi, Optik Haberleşme Ders Notları, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
S. Hranilovic, Wireless Optical Communication Systems, Springer, 2005.
|
|