Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
FZY 607 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Genel Fizyoloji eğitimi almış olması önerilir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Bekir Çoksevim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif sunumlar, görsel animasyonlar, eğitim CD ve sözel sunumlar
|
Dersin amacı
|
Fizyolojik limitler içinde fonksiyonların mekanizma ve metabolizmalarını izah etmektir.
|
Dersin tanımı
|
Egzersiz fizyolojisi; istemli mental ve bedensel faaaliyetlerin işleyiş mekanizmalarını kapsar
|
1- |
Egzersiz fizyolojisine giriş
|
2- |
Klinik önemi ve kullanım alanları
|
3- |
Egzersiz testleri ve egzersiz reçeteleri
|
4- |
Çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin değerlendirilmesi
|
5- |
Büyüme çağında fizyolojik değelendirmeler
-
|
6- |
Bayan ve yaşlılarda fizyolojik değerlendirmeler
|
7- |
Depresyon ve egzersiz
|
8- |
Endokrin - metabolik rahatsızlıklar ve egzersiz
|
9- |
Kardiovasküler rahatsızlıklar ve egzersiz
|
10- |
Respiratuvar rahatsızlar ve egzersiz
|
11- |
İmmün sistem ve egzersiz
|
12- |
Eklem rahatsızlıkları ve egzersiz
|
13- |
Nöromüsküler rahatsızlıklar ve egzersiz
-
|
14- |
Egzersiz reçeteleri
|
15- |
Dönem ödevi ve sınav.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Egzersiz ve spor kavramlarının farklılıklarını açıklayabilme
|
2- |
Egzersiz ve spor terminolojilerine vakıf olma
|
3- |
Egzersizde enerji kaynakları hakkında yorum yapabilme
|
4- |
Egzersiz yoğunluğuna göre enerji kullanımı hakkında bilgi sunabilme
|
5- |
Egzersizin kardiopvasküler sistem üzerine etkisi hakkında bilgi verebilme
|
6- |
Egzersizin respiratuvar sistem üzerine etkilerini anlatabilme
|
7- |
Egzersizin su, elektrolit dengesi üzerine etkilerini ifade edebilme
|
8- |
Yorgunluk nedenleri hakkında bilgi verebilme
|
9- |
Yorgunluk bulgularını yorumlayabilme
|
10- |
Toparlanma(recovery) konusunda gerekli donanıma sahip olabilme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
2
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
1
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
2
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
1
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
2
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
75
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mooren and Volker: Molecular and cellular Exercise Physiology, Human Kinetics
McArdles: Exercise Physiology
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ehrman, Gordon, Visich and Keteyian: Clinical Exercise Physiology, Human Kinetics
|
|