Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > TENİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TENİS Birinci düzey ATRS 014 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Dr. MUSTAFA KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE UYGULAMALI EĞİTİM
Dersin amacı TENİS OYUNUNDA TEMEL TEKNİKLERİN KAVRANILMASI
Dersin tanımı TENİS OYUNU KURALLARI VE UYGULANMASI

Dersin içeriği
1- Tenis hakkında temel teknik, saha ve kural bilgileri
2- Temel duruş ve Raket tutuş pozisyonları
3- Topla buluşma ve koordinasyon ile ilgili alıştırmalar
4- Forehand Vuruşu ve alıştırmaları,duvar çalışması
5- Backhand Vuruşu ve alıştırmaları,duvar çalışması
6- Öğrenilen tekniklerle ilgili, filede karşılıklı uygulamalar
7- Voleler (forehand vole – backhand vole
8- Öğrenilen tekniklerin file’de uygulamaları
9- Vize Sınavı
10- Servis Atışı ( servis çeşitleri ve teknikleri ) duvar çalışması
11- Öğrenilen tekniklerin file’de uygulamaları
12- Smaç vuruşları , slice ve falsolu vuruşlar
13- Tekler ve çiftler,saha uygulaması ( kısa maçlar)
14- Tekler ve çiftler,saha uygulaması ( kısa maçlar)
15- Final SINAVI
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tenis branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. .
2- Tenis branşının, Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimini açıklar
3- Tenis branşı ile ilgili kuralları açıklar ve uygular.
4- Tenis branşına özgü malzeme ve ekipmanları kullanır.
5- Tenis branşına özgü temel teknikleri uygular ve öğretebilir
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Vural, B. (2011). İleri Seviye Antrenör El Kitabı Kültür Yayınları, Ankara Tenis Antrenörleri için el kitabı GSGM SESAM ANKARA 2002

Ders ile ilgili dosyalar