Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II Birinci düzey HM 104 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ahmet Emin Karkınlı Abdüsselam Kesikoğlu
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu ders öğrencilere Matlab yazılım geliştirme platformu hakkında orta düzey bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders öğrencilere Matlab ve karşılaştırma için Delphi ortamında yazılım geliştirme süreçlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin içeriği
1- MATLAB'E GİRİŞ
2- MATLAB'DE VERİ YAPILARI
3- MATLAB'TE TEMEL FONKSİYONLAR-I
4- MATLAB'TE TEMEL FONKSİYONLAR-II
5- MATLAB'TE ARAÇ KUTULARI
6- UYGULAMA GELİŞTİRMEYE GİRİŞ
7- MODELLEME VE SİMULASYON
8- MATLAB UYGULAMALARI-I
9- MATLAB UYGULAMALARI-I
10- VİZE SINAVI
11- DELPHI'YE GİRİŞ
12- DELPHI'DE VERİ YAPILARI
13- DELHI İLE UYGULAMA GELİŞTİRME
14- UYGULAMA ÖDEVİ I
15- UYGULAMA ÖDEVİ II
16- UYGULAMA ÖDEVİ III
17- FINAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta düzey Matlab kullanıcı bilgisi
2- Görüntü işleme için yazılım geliştirme bilgisi
3- Veri Madenciliği için yazılım geliştirme bilgisi
4- Simulasyon ve Modelleme için yazılım geliştirme bilgisi
5- Orta seviyede Delphi ile yazılım geliştirme bilgisi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mühendislik Uygulamaları için Matlab, Sezgin Kaçar , Devrim Akgün, İlyas Çankaya, Mühendislikte Yapay Zeka Uygulamaları 1,Şeref Sağıroğlu, Erkan Beşdok, Mehmet Erler
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar