Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > ORTAÇAĞ TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTAÇAĞ TARİHİ Birinci düzey SBO 207 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -Bulunmuyor
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. CEVDET KIRPIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve/veya online uzaktan
Dersin amacı Öğrenciler bu derste genel olarak Ortaçağ Avrupa ve Asya siyasi tarihi ve uygarlığını öğrenirler.
Dersin tanımı Ortaçağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve kültürel yapısı.

Dersin içeriği
1- Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı: Kavimler Göçü ve Roma İmparatorluğunun dağılma süreci
2- Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı
3- Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı
4- Avrupa''da din-devlet-bilim ilişkisi (aristokrasi-ruhban sınıfı mücadelesi)
5- Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı
6- Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet
7- Geç Orta Çağ Avrupa’sında bilimsel zihniyetin doğuşu,
8- Arasınav
9- Endülüs Emevilerinin bilim ve felsefesinin merkezi Avrupa ve İngiltere bilimi ile etkileşimi, Thomas Aquinas, Roger Bacon
10- Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı
11- İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı
12- Orta Çağ’da Asya’nın sosyo-ekonomik yapısı
13- Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet
14- Asya’de felsefe, bilim ve maddi medeniyet unsurları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir.
2- Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak analiz eder.
3- Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak çıkarımlarda bulunur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hasan Karaköse, Orta Çağ Tarihi ve Uygarlığı
Yardımcı Kaynaklar Norman Davies, Avrupa Tarihi, İmge Kitabevi, Ankara 2006. John Hirst, Kısa Avrupa Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2019. Gordon Kerr, Kısa Çin Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2021. Hindistan Tarihi İçin bkz https://islamansiklopedisi.org.tr/hindistan

Ders ile ilgili dosyalar