Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORTAÇAĞ TARİHİ |
Birinci düzey |
SBO 207 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-Bulunmuyor
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. CEVDET KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve/veya online uzaktan
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler bu derste genel olarak Ortaçağ Avrupa ve Asya siyasi tarihi ve uygarlığını öğrenirler.
|
Dersin tanımı
|
Ortaçağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve kültürel yapısı.
|
1- |
Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı: Kavimler Göçü ve Roma İmparatorluğunun dağılma süreci
|
2- |
Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı
|
3- |
Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı
|
4- |
Avrupa''da din-devlet-bilim ilişkisi (aristokrasi-ruhban sınıfı mücadelesi)
|
5- |
Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı
|
6- |
Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet
|
7- |
Geç Orta Çağ Avrupa’sında bilimsel zihniyetin doğuşu,
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Endülüs Emevilerinin bilim ve felsefesinin merkezi Avrupa ve İngiltere bilimi ile etkileşimi, Thomas Aquinas, Roger Bacon
|
10- |
Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı
|
11- |
İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı
|
12- |
Orta Çağ’da Asya’nın sosyo-ekonomik yapısı
|
13- |
Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet
|
14- |
Asya’de felsefe, bilim ve maddi medeniyet unsurları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir.
|
2- |
Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak analiz eder.
|
3- |
Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak çıkarımlarda bulunur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hasan Karaköse, Orta Çağ Tarihi ve Uygarlığı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Norman Davies, Avrupa Tarihi, İmge Kitabevi, Ankara 2006.
John Hirst, Kısa Avrupa Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2019.
Gordon Kerr, Kısa Çin Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2021.
Hindistan Tarihi İçin bkz https://islamansiklopedisi.org.tr/hindistan
|
|