Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > HALK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI Birinci düzey SEC 137 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Derste sunuş, buluş yolu ve araştırma stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, ödev, örnek olay, vb. teknikler uygulanacaktır.
Dersin amacı 1.Halk sağlığında temel kavramlar bilgisi, 2.Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri, bilgisi 3.Sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesini kavrayabilme 4.Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslayabilme 5.Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, kavrayabilme 6.Bağışıklama hizmetleri, kavrayabilme 7.İşçi ve iş yeri sağlığını kavrayabilme 8.Çevre sağlığını kavrayabilme 9.Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin farkında olma 10.Genel beslenme bilgisi 11.Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirebilme 12.Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklayabilme 13.Yaşlılık ve sorunları bilgisi 14.Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları açıklayabilme
Dersin tanımı temel kavramlar, tarihsel gelişim, temel sağlık hizmetleri, sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi, sağlık düzeyi göstergeleri, ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, bağışıklama, İşçi ve iş yeri sağlığını ,çevre sağlığı, sosyal bulaşıcı hastalıklar, beslenme, genel sağlık sorunlarını , gençlerin sağlık sorunlarını, yaşlılık ve sorunları, sağlığa zararlı alışkanlıklar.

Dersin içeriği
1- Halk sağlığında temel kavramlar
2- Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri
3- Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama
4- Ana- çocuk sağlığı
5- Aile planlaması
6- Bağışıklama hizmetleri
7- İşçi ve iş yeri sağlığı
8- Çevre sağlığı
9- Sosyal bulaşıcı hastalıklar
10- Genel beslenme
11- Türkiye’nin genel sağlık sorunları
12- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
13- Yaşlılık ve sorunları
14- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halk sağlığında temel kavramları öğrenmek
2- Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini öğrenmek
3- Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirmek
4- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklamak
5- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları öğrenmek
6- Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) ( Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993) 2.Halk Sağlığına Giriş ( Bertan M, 1996)
Yardımcı Kaynaklar 3.Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)

Ders ile ilgili dosyalar