Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HANİFİ EROL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste hayvanlarda görülen merkezi ve perifer sinir doku hastalıkları ve bunların tanı yöntemleri, reflex muayne yöntemleri ve kullanılan araç ve gereçler teorik olarak haftada 2, pratik olarak hafatada 2 olmak üzere haftada toplam 4 derste öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hayvanlarda görülen merkezi ve perifer sinir doku hastalıkları ve bunların tanı yöntemleri, reflex muayne yöntemleri ve kullanılan araç ve gereçler hakkında bilgilerin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Nöropati ve nörolojik tanı yöntemleri
|
1- |
Evcil Hayvanlarda Sinir Sistemi Anatomisi
|
2- |
Lokomotor Sistem Hastalıklarının Klinik Tanısı
|
3- |
Sinir Sisteminin Muayenesi
|
4- |
Parezi ve Paralizi Olgularında Klinik Muayene
|
5- |
Klinik Muayenede Reflekslerin Önemi
|
6- |
Refleksler
|
7- |
Medulla Spinalis’in Yolları
|
8- |
Köpeklerde Perifer Sinir Paralizileri
|
9- |
Spinal Reflekslerin Klinik Değerlendirilmesi
|
10- |
İntervertebral Disk Hastalıkları
|
11- |
Torako-Lumbal Disk Hastalıkları
|
12- |
Hiperrefleksi
|
13- |
Hiporefleksi
|
14- |
Medulla Spinalis Travmaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Paraliz
|
2- |
Parapleji
|
3- |
Disk hastalıkları
|
4- |
Spinal travmalar
|
5- |
Reflex muayeneleri
|
6- |
Paraliz ve parapleji tedavileri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Brinker WO, Piermattei DL, Flo GL, (1983). Hand Book of Small Animal Orthopedics and Treatment. London: WB Sounders Co.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aslanbey D, (1990). Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji. 1. Baskı, Ankara: Maya Matbaacılık.
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
|
|