Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Üçüncü düzey |
PAZ 605 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE NUR BAŞYAZICIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketici davranışını anlayarak, bu bilginin ve anlayışın pazarlama kararlarında nasıl kullanabilecekleri konusunda anlayış sağlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, tüketici davranışı ile ilgili teorik ve uygulamaya yönelik bilgilerden yola çıkarak, bireylerin satın alma kararlarını nasıl bir süreçten geçerek aldıkları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, firmaların tüketicilere yönelik uygulamalarına da geniş yer verilmesinin yanı sıra, tüketici davranışının firma kararları ve politikaları üzerindeki etkileri ele alınacaktır.
|
1- |
Tüketici davranışı ve tüketici davranışı araştırmalarını anlama
|
2- |
Tüketici odaklı stratejiler :Pazar bölümlendirme ve konumlandırma
|
3- |
Tüketici karar verme süreci
|
4- |
Algılama ve tüketici davranışı
|
5- |
Tutumlar ve tüketici davranışı
|
6- |
Güdülenme ve tüketici davranışı
|
7- |
Öğrenme ve tüketici davranışı
|
8- |
Kişilik, benlik ve tüketici davranışı
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Kültür, değerler, sosyal sınıf ve tüketici davranışı
|
11- |
Aile, arkadaşlar ve tüketici davranışı
|
12- |
Grup dinamikleri ve referans grupları
|
13- |
Yeniliklerin yayılması ve kabulu
|
14- |
Durumsal faktörler ve tüketici davranışı
|
15- |
Sosyal medya ve tüketici davranışı
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|