Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Pazarlama (doktora) > TÜKETİCİ DAVRANIŞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜKETİCİ DAVRANIŞI Üçüncü düzey PAZ 605 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE NUR BAŞYAZICIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
Dersin amacı Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketici davranışını anlayarak, bu bilginin ve anlayışın pazarlama kararlarında nasıl kullanabilecekleri konusunda anlayış sağlar.
Dersin tanımı Bu derste, tüketici davranışı ile ilgili teorik ve uygulamaya yönelik bilgilerden yola çıkarak, bireylerin satın alma kararlarını nasıl bir süreçten geçerek aldıkları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, firmaların tüketicilere yönelik uygulamalarına da geniş yer verilmesinin yanı sıra, tüketici davranışının firma kararları ve politikaları üzerindeki etkileri ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Tüketici davranışı ve tüketici davranışı araştırmalarını anlama
2- Tüketici odaklı stratejiler :Pazar bölümlendirme ve konumlandırma
3- Tüketici karar verme süreci
4- Algılama ve tüketici davranışı
5- Tutumlar ve tüketici davranışı
6- Güdülenme ve tüketici davranışı
7- Öğrenme ve tüketici davranışı
8- Kişilik, benlik ve tüketici davranışı
9- Arasınav
10- Kültür, değerler, sosyal sınıf ve tüketici davranışı
11- Aile, arkadaşlar ve tüketici davranışı
12- Grup dinamikleri ve referans grupları
13- Yeniliklerin yayılması ve kabulu
14- Durumsal faktörler ve tüketici davranışı
15- Sosyal medya ve tüketici davranışı
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar