Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > SİSTEMATİK TASARIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEMATİK TASARIM Birinci düzey ETM 403 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders için herhangi bir ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖRV. ESRA AKGÜL
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulama
Dersin amacı Mühendislik tasarımlarında sistematik tasarım yaklaşımının gereklerinin benimsetilmesi.
Dersin tanımı Mühendislik tasarımlarında sistematik tasarım yaklaşımının tanımlanması

Dersin içeriği
1- Mühendislik tasarımcısının görev ve faaliyetleri
2- Sistematik Yaklaşımın Temelleri
3- Sistematik Yaklaşımın Temelleri
4- İhtiyaç listelerinin oluşturulması
5- Kavramsal Tasarım
6- Şekillendirme Tasarımları
7- Mekanik Bağlantılar
8- Ayrıntılı Tasarım
9- Kalite Amaçlı Tasarım
10- Minimum Maliyet Amaçlı Tasarım
11- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
12- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
13- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
14- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistematik tasarım aşamalarını öğrenme
2- Ürün planlama ve geliştirme
3- Kavramsal tasarımı öğrenme
4- Şekillendirme tasarımı öğrenme
5- Ayrıntılı tasarımı öğrenme
6- Kalite amaçlı tasarım yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı G. Pahl, W. Beitz, J. Feldhusen, K.H. Grote, Mühendislik Tasarımı- Sistematik yaklaşım, Hatiboğlu yayınları, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Norbert F. M. Roozenburg auth., Amaresh Chakrabarti eds. Engineering Design Synthesis Understanding, Approaches and Tools 2002

Ders ile ilgili dosyalar