Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > SİSTEMATİK TASARIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEMATİK TASARIM Birinci düzey ETM 403 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders için herhangi bir ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖRV. ESRA AKGÜL
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulama
Dersin amacı Mühendislik tasarımlarında sistematik tasarım yaklaşımının gereklerinin benimsetilmesi.
Dersin tanımı Mühendislik tasarımlarında sistematik tasarım yaklaşımının tanımlanması

Dersin içeriği
1- Mühendislik tasarımcısının görev ve faaliyetleri
2- Sistematik Yaklaşımın Temelleri
3- Sistematik Yaklaşımın Temelleri
4- İhtiyaç listelerinin oluşturulması
5- Kavramsal Tasarım
6- Şekillendirme Tasarımları
7- Mekanik Bağlantılar
8- Ayrıntılı Tasarım
9- Kalite Amaçlı Tasarım
10- Minimum Maliyet Amaçlı Tasarım
11- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
12- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
13- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
14- Sistematik Yaklaşımların Pratikte Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistematik tasarım aşamalarını öğrenme
2- Ürün planlama ve geliştirme
3- Kavramsal tasarımı öğrenme
4- Şekillendirme tasarımı öğrenme
5- Ayrıntılı tasarımı öğrenme
6- Kalite amaçlı tasarım yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı G. Pahl, W. Beitz, J. Feldhusen, K.H. Grote, Mühendislik Tasarımı- Sistematik yaklaşım, Hatiboğlu yayınları, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Norbert F. M. Roozenburg auth., Amaresh Chakrabarti eds. Engineering Design Synthesis Understanding, Approaches and Tools 2002

Ders ile ilgili dosyalar