Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
sperma sulandırıcıları ve dondurulacak spermanın sulandırılarak dozlanması hem teorik (2) hem de pratik (2) olarak haftada 4 ders saatinde incelenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Sperma sulandırıcıları ve dondurulacak spermanın sulandırılarak dozlanmasının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Sperma sulandırıcıları ve dondurulacak spermanın sulandırılarak dozlanması anlatılacaktır.
|
1- |
Sulandırıcıların kompozisyonu I
|
2- |
Sulandırıcıların kompozisyonu II
|
3- |
Sperma sulandırıcılarında farklı katkı maddeleri I
|
4- |
Sperma sulandırıcılarında farklı katkı maddeleri II
|
5- |
Kriyoprotektanlar
|
6- |
Antioksidanlar
|
7- |
Yumurta sarısı
|
8- |
Sperma sulandırıcılarında pH
|
9- |
Antibiyotikler
|
10- |
Sperma sulandırıcısının hazırlanması I
|
11- |
Sperma sulandırıcısının hazırlanması II
|
12- |
Spermanın dozlanması
|
13- |
Spermanın sulandırılması I
|
14- |
Spermanın sulandırılması II
|
15- |
Genel değerlendirme
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler sperma sulandırıcıları hakkında bilgiye sahip olurlar.
|
2- |
Spermanın sulandırılması aşamalarını bilirler.
|
3- |
Sulandırıcıların sahip olması gereken içerikleri bilirler.
|
4- |
Spermanın sulandırılması işlemini uygulayabilirler.
|
5- |
Spermanın dozlanması hakkında bilgiye sahip olurlar.
|
6- |
Spermanın sulandırılması sırasında dikkat edilmesi gereken faktörleri bilirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|