Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOLOJİ |
Birinci düzey |
TB105 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Semih Yılmaz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı biyolojinin temel ilkelerini, bitki, hayvan, mikroorganizma ve mantarların yapı ve işlevlerini öğretmenin ardından hücre biyolojisinin tarım, tıp, ve endüstri gibi konularda uygulama alanları ile ilgili bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste biyolojik bilimlerin temel konularını ele alınmaktadır. Ders kapsamında canlıların kimyasal bileşenleri, biyokimya, hücre organizasyonu ve işlevi, enerji metabolizması, genetik, kalıtım, biyoteknoloji, canlıların orijini, yapısı, hayatsal faaliyetleri, sınıflandırması, fizyoloji ve ekoloji gibi konular ele alınmıştır.
|
1- |
Dünya ve yaşam
|
2- |
Organik moleküllerin kimyasal yapısı
|
3- |
Hücre yapısı ve işlevi
|
4- |
Zar yapısı ve işlevi
|
5- |
Metabolizma: enerji ve enzimler
|
6- |
Fotosentez
Hücresel solunum
|
7- |
Hücresel solunum, hücre döngüsü ve hücre bölünmesi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Genetik
Gen aktivitesi, genlerin çalışma mekanizması
|
10- |
Biyoteknoloji
|
11- |
Yaşamın orijini ve geçmişi
|
12- |
Ekosistemler
|
13- |
Hayvan organizasyonu ve homeostazi
|
14- |
Bulaşıcı hastalıklar ve biyoterörizm
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyolojik organizasyonun çeşitli düzeylerde bilir
|
2- |
Tüm canlılar için ortak olan özellikleri bilir
|
3- |
Canlıların sınıflandırılmasını bilir
|
4- |
Organik, inorganik bileşikleri ve molekülleri bilir
|
5- |
Canlı sistemler için pH’ın önemini bilir
|
6- |
Karbonhidratlar, lipidler, proteinler ve nükleik asitleri bilir ve karşılaştırabilir
|
7- |
Prokaryot ve ökaryot hücreleri ayırtedebilir.
Plazma hücre zarının yapısı ve fonksiyonu bilir
|
8- |
Metabolik reaksiyonlar ve enerji dönüşümünü bilir. RNA ve DNA arasındaki farkı bilir
|
9- |
Genlerin fonksiyonlarını bilir. Gen ve protein ilişkisini anlayabilir.
|
10- |
Biyosfer ve ekosistemi anlar ve ilişki kurabilir. Enerji akışı ve besin döngüsünü anlar. Doku organizasyonu ve işlevlerini bilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
2
|
2
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kenneth R. Miller, Joseph Levine. Biology. Prentice Hall
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|