Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > ÇEVRE KİMYASI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİMYASI-II Birinci düzey ÇM 202 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Çevre Mühendisliğinin gerek duyduğu kimyasal kavramların, öğrenilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Çevre Mühendisliği uygulamalarında ve araştırmalarında kullanılabilecek, daha çok Kimyanın temel kavramlarını Çevre Mühendisliği bakış açısıyla irdeleyen derstir.

Dersin içeriği
1- İLETKENLİK
2- EKSTRAKSİYON
3- KİMYASAL DENGE
4- KİMYASAL DENGE
5- pH ve pOH
6- ASİDİTE VE ALKALİNİTE
7- ASİDİTE VE ALKALİNİTE
8- TAMPON ÇÖZELTİLER VE HİDROLİZ
9- SU SERTLİĞİ
10- SU SERTLİĞİ
11- ÇÖZÜNMÜŞ OKSİJEN VE BİYOLOJİK OKSİJEN İHTİYACI
12- KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
13- KİMYASAL OKSİJEN İHTİYACI (KOİ)
14- KLOR KİMYASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletkenlik, Ekstraksiyon Kavranlarının öğrenilmesi.
2- Kimyasal Denge Kavramının Öğrenilmesi.
3- pH, Asidite, Alkalinete kavramları ve Çevre Mühendisliği uygulamalarının öğrenilmesi.
4- Çevre Mühendisliği açısından önemli ve kirlilik parametreleri olan biyolojik ve kimyasal oksijen kavramlarının örenilmesi analiz ve hesaplamaları hakkında fikir sahibi olma.
5- Su serliği kavramının öğrenilmesi hesaplanması ve ölçülmesi hakkında fikir sahibi olma.
6- Klor kimyası ve sularda klorlama ile ilgili temel bilgi düzeyinin elde edilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sawyer, McCarty, Parkin, Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Yayınevi, 2013, İstanbul, 752s.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Samsunlu, Çevre Mühendisliği Kİmyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 396s. İbrahim Peker, Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007,240s.

Ders ile ilgili dosyalar