Giriş | English

Lisans > Hukuk Fakültesi > Hukuk > FELSEFE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FELSEFE Birinci düzey SHK103 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HARUN BODUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Harun BODUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Beyza Katırcıgil
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, tartışma
Dersin amacı Bu ders, temel felsefi alanların, soruların ve argümanların incelenmesi yoluyla öğrencileri felsefeyle tanıştırmak için tasarlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders felsefenin temel alanlarına, kuramlarına, problemlerine ve kavramlarına genel bir giriş niteliğindedir.

Dersin içeriği
1- Felsefeye Giriş, Felsefenin Tanımları ve Diğer Alanlarla İlişkisi
2- Meta-Felsefe
3- Felsefe Tarihine Kısa Bir Bakış
4- Bilgi Felsefesi
5- Bilime Farklı Yaklaşımlar ve Bilim Felsefesi
6- Varlık Felsefesi ve Temel Problemleri
7- Etik: Ahlak Felsefesi
8- Siyaset Felsefesinin Temel Kavramları ve Sorunları
9- Tarih Felsefesi
10- Hukuk Felsefesi
11- Din Felsefesi
12- Eğitim Felsefesi
13- Sanat Felsefesi
14- Türkiye''de Felsefe
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin temel kavramlarını irdeler ve analiz eder.
2- Bilgi felsefesinin ve bilim felsefesinin problemlerini kavrar.
3- Ontolojiye ve etiğe dayalı problemleri kavrar ve analiz eder.
4- Estetiğin, din felsefesinin ve eğitim felsefesinin temel problemleri kavrar ve analiz eder.
5- Siyaset felsefesinin ve hukuk felsefesinin temel problemlerini kavrar, analiz eder ve tartışır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2- Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3- Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4- Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5- Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6- Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7- Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8- Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10- Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11- Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13- Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16- Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17- Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19- Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20- Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 3 36
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, 27. Baskı, Serbest Kitaplar, 2019.
Yardımcı Kaynaklar Ek okumalar/metinler verilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar