Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İHSAN KELEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İHSAN KELEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik 2 saat uygulama
|
Dersin amacı
|
Hayvanlarda girişimsel ve girişimsel olmayan örnek toplama teknikleri
ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders hayvanlarda girişimsel ve girişimsel olmayan örnek toplama tekniklerinde yaşanılan problemler öneriler yaklaşımlar ve çözümleri öğreten derstir.
|
1- |
Hayvanlarda girişimsel ve girişimsel olmayan örnek toplama teknikleri giriş.
|
2- |
numune nasıl alınır 1
|
3- |
numune nasıl alınır 2
|
4- |
numune nasıl alınır 3
|
5- |
umune nasıl alınır 4
|
6- |
numune nasıl taşınır 1
|
7- |
numune nasıl taşınır 2
|
8- |
numune nasıl taşınır 3
|
9- |
numune nasıl incelemeye hazırlanır 1
|
10- |
sınav
|
11- |
numune nasıl incelemeye hazırlanır 2
|
12- |
numune nasıl incelemeye hazırlanır 3
|
13- |
numune sonuçları nasıl değerlendirilir 1
|
14- |
numune sonuçları nasıl değerlendirilir 2
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıklara yaklaşımları öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıkların tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlardan alınan örneklerle hastalıklardan korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kürşat Turgut, Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis, 2. baskı, Bahçıvanlar Basım Sanayi A.Ş., 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği,
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
|
|