Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANORGANİK KİMYADA FİZİKSEL METODLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANORGANİK KİMYADA FİZİKSEL METODLAR Birinci düzey KİMS420 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİL ŞAHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞABAN PATAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Bu ders öğrencilere inorganik kimyada kullandıkları fiziksel metotlar hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Spekroskopiye genel giriş, nükleer manyetik rezonans spektroskopisi, elektron spin rezonans spektroskopisi, infrared spektroskopisi, elektron ve fotoelektron spektroskopisi, Mössbauer spektroskopisi, kırınım metotları ve kütle spektrometrisi

Dersin içeriği
1- spektroskopiye genel giriş
2- nükleer manyetik rezonans spektroskopisi I
3- nükleer manyetik rezonans spektroskopisi II
4- elektron spin rezonans spektroskopisi
5- dönme spektrumu ve dönme yapısı
6- titreşim spektroskopisi
7- elektronik spektroskopisi
8- Arasınav
9- fotoelektron spektroskopisi
10- Mössbauer spektroskopisi
11- x-ışını kırınımı
12- elektron kırınımı
13- nötron kırınımı
14- kütle spektrometrisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spekroskopiye genel giriş
2- nükleer manyetik rezonans spektroskopisi
3- elektron spin rezonans spektroskopisi
4- infrared spektroskopisi
5- elektron ve fotoelektron spektroskopisi
6- Mössbauer spektroskopisi
7- kırınım metotları ve kütle spektrometrisi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 2 8
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 4 52
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 4 28
Toplam iş yükü     191
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ebsworth, E.A.V., Rankin, D, W.H. ve Cradock, S., Structural Methods In Inorganic Chemistry, Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1987
Yardımcı Kaynaklar West, A.R.,Solid State Chemistry And Its Applications, John Wiley&Sons, Chichester, 19886.

Ders ile ilgili dosyalar