Ön koşul dersleri
|
ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HALİL ŞAHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilere inorganik kimyada kullandıkları fiziksel metotlar hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Spekroskopiye genel giriş, nükleer manyetik rezonans spektroskopisi, elektron spin rezonans spektroskopisi, infrared spektroskopisi, elektron ve fotoelektron spektroskopisi, Mössbauer spektroskopisi, kırınım metotları ve kütle spektrometrisi
|
1- |
spektroskopiye genel giriş
|
2- |
nükleer manyetik rezonans spektroskopisi I
|
3- |
nükleer manyetik rezonans spektroskopisi II
|
4- |
elektron spin rezonans spektroskopisi
|
5- |
dönme spektrumu ve dönme yapısı
|
6- |
titreşim spektroskopisi
|
7- |
elektronik spektroskopisi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
fotoelektron spektroskopisi
|
10- |
Mössbauer spektroskopisi
|
11- |
x-ışını kırınımı
|
12- |
elektron kırınımı
|
13- |
nötron kırınımı
|
14- |
kütle spektrometrisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Spekroskopiye genel giriş
|
2- |
nükleer manyetik rezonans spektroskopisi
|
3- |
elektron spin rezonans spektroskopisi
|
4- |
infrared spektroskopisi
|
5- |
elektron ve fotoelektron spektroskopisi
|
6- |
Mössbauer spektroskopisi
|
7- |
kırınım metotları ve kütle spektrometrisi
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
2
|
26
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
4
|
52
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ebsworth, E.A.V., Rankin, D, W.H. ve Cradock, S., Structural Methods In Inorganic Chemistry, Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1987
|
Yardımcı Kaynaklar
|
West, A.R.,Solid State Chemistry And Its Applications, John Wiley&Sons, Chichester, 19886.
|
|