Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (ikinci Öğretim) (y.l) > TELEVİZYONA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TELEVİZYONA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR İkinci düzey RTS 551 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı İletişim bilimleri alanında yapılan medya çalışmalarını ele alarak, özellikle televizyona yönelik yapılan eleştirel analizlere yer vermek. İletişim çalışmalarında yer alan eleştirel yaklaşımları değerlendirmek.
Dersin tanımı İletişim çalışmalarında televizyona yönelik eleştirel yaklaşımları ele almaya almaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi
2- İletişim çalışmaları ve yeni eğilimler
3- İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
4- Televizyon ve Frankfurt Okulu
5- Televizyon, toplum ve kültür ilişkisi
6- Medya ve ideoloji
7- Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
8- İzleyici araştırmaları...
9- İzleyici araştırmalarındaki paradigmatik kırılma
10- Kültürel Çalışmalar Geleneği ve Alımlama Analizi
11- Feminist teoriler ve Medya Çalışmaları
12- Postmodernizm ve televizyon çalışmaları
13- Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
14- Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim çalışmalarındaki eleştirel yaklaşımları öğrenir.
2- İzleyici çalışmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
3- Televizyon, kültür ve ideoloji kavramlarına yönelik eleştirileri kavrar.
4- Medya çalışmalarına yönelik disiplinlerarası okumalar yapar.
5- Televizyon, toplum ve kültür ilişkisine yönelik okumalar yapar.
6- Kültürel Çalışmalar Geleneğini ve alımlama analizi örneklerini inceler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar - Televizyonu Nasıl Sorgulamalı? Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1995, s. 26-71 - Televizyon Anlatısı, John Ellis, A.Ü. Yıllık 1997-1998, s. 145-158 - Televizyon, Toplum ve Kültür İlişkisi, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s. 27-120 - İdeolojinin Yeniden Keşfi, Stuart Hall, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 73-122 - Marksizm ve KİA, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84 - İzlerkitle, Justin Lewis. Kitle İletişim Kuramları içinde. s. 344-358. - İzleyicinin Peşindeki Beş Gelenek, Medya ve İzleyici içinde. s. 55-84. - İzleyici Araştırmaları, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 129-194 - Medyaya Feminist Yaklaşımlar, Liesbet van Zoonen, Medya, Kültür, Siyaset içinde. 467-514. - Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları, Leslie Steeves, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. 123-190 - Postmodernizm, Dan Laughey, Medya Çalışmaları içinde. s. 95-104 Baudrillard ve Simgesel Mübadele, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 241-296 - Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Revizyonizm, James Curran, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 377-412

Ders ile ilgili dosyalar