Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
İletişim bilimleri alanında yapılan medya çalışmalarını ele alarak, özellikle televizyona yönelik yapılan eleştirel analizlere yer vermek. İletişim çalışmalarında yer alan eleştirel yaklaşımları değerlendirmek.
|
Dersin tanımı
|
İletişim çalışmalarında televizyona yönelik eleştirel yaklaşımları ele almaya almaya yönelik bir derstir.
|
1- |
Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi
|
2- |
İletişim çalışmaları ve yeni eğilimler
|
3- |
İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
|
4- |
Televizyon ve Frankfurt Okulu
|
5- |
Televizyon, toplum ve kültür ilişkisi
|
6- |
Medya ve ideoloji
|
7- |
Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
|
8- |
İzleyici araştırmaları...
|
9- |
İzleyici araştırmalarındaki paradigmatik kırılma
|
10- |
Kültürel Çalışmalar Geleneği ve Alımlama Analizi
|
11- |
Feminist teoriler ve Medya Çalışmaları
|
12- |
Postmodernizm ve televizyon çalışmaları
|
13- |
Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
|
14- |
Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim çalışmalarındaki eleştirel yaklaşımları öğrenir.
|
2- |
İzleyici çalışmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
|
3- |
Televizyon, kültür ve ideoloji kavramlarına yönelik eleştirileri kavrar.
|
4- |
Medya çalışmalarına yönelik disiplinlerarası okumalar yapar.
|
5- |
Televizyon, toplum ve kültür ilişkisine yönelik okumalar yapar.
|
6- |
Kültürel Çalışmalar Geleneğini ve alımlama analizi örneklerini inceler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Televizyonu Nasıl Sorgulamalı? Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1995, s. 26-71
- Televizyon Anlatısı, John Ellis, A.Ü. Yıllık 1997-1998, s. 145-158
- Televizyon, Toplum ve Kültür İlişkisi, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s. 27-120
- İdeolojinin Yeniden Keşfi, Stuart Hall, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 73-122
- Marksizm ve KİA, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84
- İzlerkitle, Justin Lewis. Kitle İletişim Kuramları içinde. s. 344-358.
- İzleyicinin Peşindeki Beş Gelenek, Medya ve İzleyici içinde. s. 55-84.
- İzleyici Araştırmaları, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 129-194
- Medyaya Feminist Yaklaşımlar, Liesbet van Zoonen, Medya, Kültür, Siyaset içinde. 467-514.
- Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları, Leslie Steeves, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. 123-190
- Postmodernizm, Dan Laughey, Medya Çalışmaları içinde. s. 95-104 Baudrillard ve Simgesel Mübadele, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 241-296
- Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Revizyonizm, James Curran, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 377-412
|
|