Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT TARİHİ |
Birinci düzey |
GAZ448 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. MELTEM ŞAHİN HASSAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
KONFERANS
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere, sanat hakkındaki temel kavramlar hakkında bilgi vererek, tarih içinde sanatın ilerleyişiyle ilgili temel bilgileri aktararak, sanat ve toplum arasındaki ilişki ve iletişimi kavramasını sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerin, bir iletişim biçimi olarak sanatı anlamasını ve benimsemesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Sanat tarihi dersi, tarihsel süreç içinde sanatın yaşadığı evreleri, sanat akımlarını, sanatın tarih içindeki toplumsal değişimlerden etkilenmesini ve bunları etkilemesini ele alarak sanatı incelemektedir.
|
1- |
Sanat nedir? Neden gereklidir?
|
2- |
Sanatın görevi nedir?
|
3- |
Sanatın ortaya çıkışı
|
4- |
Toplum ve sanat ilişkisi
|
5- |
Tarih öncesinde sanat
|
6- |
Mısır ve Mezopotamya''da sanat
|
7- |
Yunan Sanatı
|
8- |
Roma Sanatı
|
9- |
Rönesans döneminde sanat
|
10- |
Sanat Akımları 1
|
11- |
Sanat Akımları 2
|
12- |
Medyanın sanatla ilişkisi üzerine düşünmek
|
13- |
Kültür-sanat gazeteciliği hakkında düşünmek
|
14- |
Bir topluma sanat nasıl anlatılmalı, düşünceler, öneriler.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanatın önemi ve gerekliliği hakkında bilgi edinerek sanatı anlamasına katkı sağlar.
|
2- |
Sanatın tarih içindeki toplumla ilişkisini öğrenerek, sanatın hayattaki yerini kavramasına katkı sağlar
|
3- |
Bir iletişimci olarak medyada sanatın varlığı, temsili üzerine farkındalığı gelişir böylece bu konuda yetenğinin gelişmesine destek olur
|
4- |
Bir uzmanlık alanı olarak Kültür-Sanat gazeteciliği üzerine düşünmesini sağlayarak, mesleki uzmanlaşmasında farkındalığı geliştirmesine yardımcı olur
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|