Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > NANOTEKNOLOJİNİN TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOTEKNOLOJİNİN TEMELLERİ Birinci düzey EM 419 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı nano malzemelerin ve nano teknolojinin temellerinin öğrenilmesi, nano teknolojide kullanılan üretim teknikleri ve bu teknikler için gerekli olan cihazların çalışma prensiplerinin öğretilmesi ve modern nano teknoloji uygulamalarına ait bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Nano-malzemelerin ve nano teknolojinin temelleri. Nano-üretim tekniklerini, bu tekniklerde kullanılan cihazlar. Nanoteknoloji uygulamalarını.

Dersin içeriği
1- Nanoteknolojiye Giriş
2- Elektromanyetiğe Giriş
3- Optiksel Mikroskopi Teknikleri
4- Taramalı Prob Mikroskopi Teknikleri
5- Taramalı Tünel Mikroskopi Cihazı
6- Atomik Kuvvet Mikroskobu
7- Taramalı Elektron Mikroskobu
8- Fourier-Dönüşüm Kızılötesi Mikroskobu
9- Nano-üretim Tekniklerine Giriş
10- Geleneksel Litografi Teknikleri ve Odaklanmış İyon Demeti Tekniği
11- Elektron-Işın Litografisi Tekniği
12- Nano-Baskı Yöntemleri
13- Plazmonikler, Metamalzemeler, biyosensörler
14- Kuantum Noktacıklar, Kuantum Çitler
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nano malzemelerin ve nano-teknolojinin temellerini tanımlayabilir.
2- Nano teknolojide kullanılan üretim tekniklerini açıklayabilir.
3- Nano teknolojide kullanılan üretim teknikleri için gerekli olan cihazların çalışma prensiplerini açıklayabilir.
4- Nano teknoloji uygulamalarını tanımlayabilir ve açıklayabilir.
5- Nanoteknolojinin Elektromanyetik ve Optik alanı ile olan ilişkisini açıklayabilir.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu (Yayınlanmamış)
Yardımcı Kaynaklar Poole C. P. and Ovens F. J., Introduction to Nanotechnology, Wiley, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar