Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI Birinci düzey TUR213.2 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Mehmet Umur
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlanabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklanması ve Dünyadaki genel turizm destinasyonları ile ilgili bilgi verilmesi
Dersin tanımı Turizm coğrafyası açıklanarak Dünyadaki belli başlı destinasyonlar hakkında bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Turizm- Coğrafya İlişkisi
2- Coğrafya ve Sürdürülebilirlik
3- Turizm ve İklim
4- Turizm Kaynakları
5- Avrupa Seyahat Destinasyonları
6- Avrupa Seyahat Destinasyonları II
7- Asya Pasifik Bölgesi Seyahat Destinasyonları
8- Afrika Seyahat Destinasyonları
9- Okyanusya Seyahat Destinasyonları
10- Orta Doğu Seyahat Destinasyonları
11- Kuzey Amerika
12- Güney Amerika
13- UNESCO Dünya Kültür Mirası
14- Antik Dünya''''nın Yedi Harikası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlayabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklayabilecektir.
2- Doğal coğrafi kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
3- Beşeri ve kültürel kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
4- Uluslararası turizm ulaştırması ve turist akışını açıklayabilecek.
5- Dünya turizm bölgelerini tanıyabilecek.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özgüç, N. (2015). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler. Çantay Kitabevi, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar UNWTO Tourism Highlights.

Ders ile ilgili dosyalar