Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İMBİLGİSİ |
Birinci düzey |
ÇDE203 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sözcük dağarcıklarının geliştirilerek orta seviyede cümle kurmaları ve yazabilmeleri, metinleri akıcı bir biçimde okuyabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Orta seviyede öğrenilmesi gereken imlerin yazılışlarının, okunuşlarının, anlamlarının ve cümle içinde kullanımlarının öğretilmesi.
|
1- |
4.Ders:"Çabuk Bin, Araba Hareket Etmek Üzere"(toplam 33 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
2- |
5.Ders:"Ben Piyano Konçertosu 'Sarı Nehri' Dinlemiştim"(toplam 34 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
3- |
6.Ders:"Ben Turla Birlikte Geldim"(toplam 29 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
4- |
7.Ders:"Pasaportumu Buldun Mu?"(toplam 39 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
5- |
8.Ders:"Gözlüğüm Kırıldı"(toplam 30 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
6- |
9.Ders:"Anahtarı Çıkarmayı Unuttum"(toplam 38 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
7- |
Vize öncesi 4.,5.,6.,7.,8.,9.Derslerin genel tekrarı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
10.Ders:"Toplantı Salonunun Kapısı Açık"(toplam 36 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
10- |
11.Ders:"Önden Boş Bir Otobüs Geliyor"(toplam 41 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
11- |
12.Ders:"Mutluluk İmi Neden Kapıya Ters Asılmış?"(toplam 45 kelime,ilk 22 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
12- |
12.Ders:"Mutluluk İmi Neden Kapıya Ters Asılmış?"12.Dersin devamı,(toplam 45 kelime,son 23 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
13- |
13.Ders:"Lütfen Pasaport ve Biletinizi Bana Verin"(toplam 31 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
14- |
14.Ders:": Bisiklete Çarptığımdan Bacağım Yaralandı"(toplam 40 kelime)Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının, kullanım özelliklerinin ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere metinin dikte ettirilmesi, metnin ve okuma parçalarının yüksek sesle pinyine bakmadan okutulması, metinlerin Türkçeye çevrilmesi.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Orta seviye Çince imlerin, sözcüklerin yazımını, okunuşunu ve ses tonlarını öğrenir.
|
2- |
Metinleri akıcı okuyabilecek düzeye ulaşır.
|
3- |
Orta seviyedeki metinleri okur ve anlar.
|
4- |
Sözcüklerin kullanım özelliklerini öğrenir.
|
5- |
Orta düzeyde Çince sözcük dağarcığı gelişir.
|
6- |
Metinleri dikte edecek düzeye gelir.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2011. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|