Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > UYARILMA POTANSİYELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYARILMA POTANSİYELLERİ Üçüncü düzey ENF 289 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÇAĞLAR SARILAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uyarılmış Potansiyellerinin anlamı, çalışılması ve değerlendirilmesini öğretmek
Dersin tanımı Uyarılmış Potansiyellerin anlamı, çalışılması, değerlendirilmesi ve klinikte kullanımı

Dersin içeriği
1- Uyarılmış Potansiyellerin Elektrofizyolojik Temeli
2- Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılmasında Genel Prensipler
3- Görsel Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
4- Görsel Uyarılmış Potansiyellerin Değerlendirilmesi
5- Görsel Uyarılmış Potansiyellerin Klinikte kullanımı
6- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
7- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
8- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Değerlendirilmesi
9- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Değerlendirilmesi
10- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Klinikte Kullanılması
11- Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyellerin Klinikte Kullanılması
12- Diğer (Somato sensoriel, Motor) Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
13- Diğer (Somato sensoriel, Motor) Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
14- Diğer (Somato sensoriel, Motor) Uyarılmış Potansiyellerin Çalışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uyarılmış Potansiyelleri çalışmalarının genel prensiplerini bilir.
2- Santral sinir sisteminde oluşan uyarılmış potansiyellerin yolaklarını ve anlamlarını bilir
3- Uyarılmış Potansiyelleri cihazını kullanabilir
4- Uyarılmış Potansiyel çalışmalarını yapabilir
5- Uyarılmış Potansiyel çalışmaları sonuçlarını yorumlayabilir
6- Elektrotları yerleştirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel Nöroloji, Prof. Dr. Erhan Oğul, Nobel-Güneş Kitabevi, Bursa, 2002,
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar