Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Kursun başlarında dental seramikler ve laboratuar uygulamaları teorik olarak öğretecek, sonrasında sorunlu öğretim üyesi gözetim altında klinik uygulamalar gerçekleştirilecektir. Bu kurs hafta 1 saat olmak üzere uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye dental seramik sistemlerinin tasarım ve uygulamalarını teorik ve pratik olarak öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Dental seramik disiplinleri
|
1- |
Feldspatik porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
|
2- |
Lösit ve lityum disilikat esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
|
3- |
Alumina esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
|
4- |
irkonyum esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
|
5- |
Gözlem
|
6- |
Gözlem
|
7- |
Klinik pratik
|
8- |
Klinik pratik
|
9- |
Klinik pratik
|
10- |
Klinik pratik
|
11- |
Klinik pratik
|
12- |
Klinik pratik
|
13- |
Klinik pratik
|
14- |
Klinik pratik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dental seramiklerin sınıflandırabilmek
|
2- |
Dental seramiklerin içeriklerini öğrenenmek
|
3- |
Dental seramikleri uygulayabilmek
|
4- |
Komplikasyonların kaynağını anlayabilme
|
5- |
Dental seramiklerde endikasyonu koyabilme
|
6- |
Seramiklerle ilgili diş kesim planlaması yapabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
17
|
4
|
68
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
17
|
3
|
51
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
17
|
1
|
17
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
4
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Diş hekimliğinde maddeler bilgisi Gülşen Can ve ark.
Porselen vener kuronlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adezin simanlar ( Deniz Sen )
|
|