Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > DENTAL SERAMİKLERİN YAPISI VE KLİNİK UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENTAL SERAMİKLERİN YAPISI VE KLİNİK UYGULAMALARI Üçüncü düzey DPT 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Kursun başlarında dental seramikler ve laboratuar uygulamaları teorik olarak öğretecek, sonrasında sorunlu öğretim üyesi gözetim altında klinik uygulamalar gerçekleştirilecektir. Bu kurs hafta 1 saat olmak üzere uygulanacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrenciye dental seramik sistemlerinin tasarım ve uygulamalarını teorik ve pratik olarak öğretmektir.
Dersin tanımı Dental seramik disiplinleri

Dersin içeriği
1- Feldspatik porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
2- Lösit ve lityum disilikat esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
3- Alumina esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
4- irkonyum esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
5- Gözlem
6- Gözlem
7- Klinik pratik
8- Klinik pratik
9- Klinik pratik
10- Klinik pratik
11- Klinik pratik
12- Klinik pratik
13- Klinik pratik
14- Klinik pratik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dental seramiklerin sınıflandırabilmek
2- Dental seramiklerin içeriklerini öğrenenmek
3- Dental seramikleri uygulayabilmek
4- Komplikasyonların kaynağını anlayabilme
5- Dental seramiklerde endikasyonu koyabilme
6- Seramiklerle ilgili diş kesim planlaması yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 4 68
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 3 51
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 17 1 17
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 4 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diş hekimliğinde maddeler bilgisi Gülşen Can ve ark. Porselen vener kuronlar
Yardımcı Kaynaklar Adezin simanlar ( Deniz Sen )

Ders ile ilgili dosyalar